پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 576084 تاریخ : 1400/01/14-19:11:08
,10030,
کسب و کاری برای بهتر زیستن

10 دلیل برای راه اندازی استارت آپ های اجتماعی

کسب و کاری برای بهتر زیستن

اگر می خواهید نام شما به عنوان یک کارآفرین، که در جهان تغییری مثبت ایجاد کرده، در تاریخ ثبت شود، بهتر است به جای ایجاد یک سازمان صرفاً پردرآمد، به ایجاد یک کسب وکار با آثار اجتماعی فکر کنید.

به گزارش بانک و صنعت: درآمد، اصلی ترین مأموریت هر کسب وکاری است. اما این، یکی از اهداف سازمان های اجتماعی است. در این سازمان ها، غیر از پول، پای اهداف دیگری هم در میان است. ریشه این اهداف، در نوع دوستی و ایجاد تغییر است. اگر می خواهید نام شما به عنوان یک کارآفرین، که در جهان تغییری مثبت ایجاد کرده، در تاریخ ثبت شود، بهتر است به جای ایجاد یک سازمان صرفاً پردرآمد، به ایجاد یک کسب وکار با آثار اجتماعی فکر کنید. Eu-startup در مطلبی به 10 دلیل برای راه انداختن چنین کسب وکارهایی اشاره کرده است.

1.تبدیل جهان به جایی بهتر

واضح است اما بد نیست دوباره این مزیت کسب وکارهای اجتماعی را مرور کنیم. این کسب وکارها جهان را به جایی بهتر برای زندگی بشر تبدیل می کنند. مشکلات بسیاری در این جهان وجود دارد که کسب وکارهای اجتماعی می توانند آن را حل وفصل کنند. کاهش شکاف دیجیتال برای افزایش دسترسی کودکان به آموزش تا توسعه خدمات مالی در کشورهای کمتر توسعه یافته. این تنها دو مورد از هزاران مشکلی است که در انتظار راه حل شماست.

2.رفع معضل های ناشی از کرونا

همه گیری کرونا از چالش های جدی جهان در یک سال گذشته بود. اختلال در زندگی افراد، تنها یکی از آثار این همه گیری بود. اکنون، مردم جهان به حمایت و راهنمایی های لازم برای زندگی در شرایط کرونایی نیاز دارند و این فرصتی برای کارآفرینان است. مراقبت های بهداشتی، ارتباطات آنلاین و... از موضوعاتی است که می توانید برای راه انداختن کسب وکار، درباره آن فکر کنید.

3.کار با سرمایه گذاران جسور برای تغییر جهان

استارت آپ ها به طورمعمول موردتوجه سرمایه گذارانی قرار می گیرند که با دیگر صاحبان سرمایه متفاوت اند. حرف زدن از تغییر اجتماع به عنوان یکی از مهم ترین اهداف استارت آپ ها، به تغییر مفهوم کسب وکار خوب در ذهن سرمایه گذاران گره خورده است. سرمایه گذاران به طورمعمول، کسب وکاری را خوب می دانند که در بلندمدت، آینده روشنی دارد و این آینده روشن شامل تغییر اجتماعی و نرخ بازدهی بازار است. فراتر از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه که به طور سنتی در اکوسیستم های استارت آپی کار می کنند، راه اندازی یک کسب وکار اجتماعی، فرصتی برای شما به عنوان کارآفرین است تا با سرمایه گذاران نوآور، آینده نگر و پیشرو هم کار کنید.

4.کاهش ریسک سرمایه گذاری

ارزیابی کسب وکارها و استارت آپ ها در این روزها، صرفاً با بررسی گزارش های مالی انجام نمی شود. این روزها پرسش های بسیاری درباره اثر جانبی محصول و خدمات کسب وکارها وجود دارد. آیا محصولی که تولیدشده علیه حقوق بشر یا محیط زیست استفاده می شود یا خیر؟ آیا این محصولات با اتکا به منابع تجدید ناپذیر تولید شده است؟ آیا تولید این محصول یا عرضه این خدمت به تغییرات اقلیمی کمک می کند یا مانع است؟ آیا مؤسسان این کسب وکار سابقه فرار مالیاتی دارند؟ پرسش هایی ازاین دست، رفته رفته در همه کشورهای جهان به پروتکل هایی قانونی برای ارزیابی کسب وکارها توسط دولت ها و سرمایه گذاران تبدیل می شود و بر تصمیم آن ها اثرگذار است. اما کسب وکارهای اجتماعی به دلیل اثربخشی بر منافع جمعی، پیش از رسیدن به چنین روزی، خیال خودشان را راحت کرده اند.

5.رسیدن به ظرفیت های بیشتری از سود و رشد

مردم کسب وکارهای اخلاقی تر و اجتماعی تر را دوست دارند. برای همین شانس دریافت درآمد و پاداش بیشتر از طرف مشتریان و سرمایه گذاران، برای کارآفرینان در کسب وکارهای اجتماعی بیشتری است. علاوه بر این، کسب وکارهای اجتماعی به دلیل ماهیت و اهداف کارشان می توانند از حمایت سازمان های عام المنفعه هم بهره مند شوند.

6.دسترسی به منابع مالی بیشتر

در بیشتر کشورهای اروپایی، برنامه های حمایتی برای تشویق کارآفرینان به راه اندازی کسب وکارهای اجتماعی برقرار شده است. این برنامه ها برای توسعه این کسب وکارها، بودجه های خاصی را در نظر می گیرد. این به معنای دسترسی بیشتر کارآفرینان به منابع مالی است.

7.لذت بردن از کار و حفظ کارکنان

ازآنجایی که مردم در کسب وکارهای اجتماعی، باانگیزه نوع دوستی کار خود را آغاز می کنند، محیط کار این کسب وکارها صمیمانه و صادقانه تر است. کارکنان در این کسب وکارها مأموریتی غیر از کسب درآمد را برای خود تعریف کرده اند و چشم اندازی متفاوت از سازمان های دیگر دارند. بنابراین دوره همکاری در این کسب وکارها طولانی تر و ارتباطات افراد عمیق تر است.

8.بالا بردن شانس همکاری های شرکتی

تقاضا برای حمایت از شرکت ها و استارت آپ هایی که بر اساس استانداردهای اخلاقی و منافع اجتماعی کار می کنند، در بین شرکت های بزرگ رو به افزایش است. بنابراین اگر کسب وکاری با اثرگذاری بر اجتماع ایجاد کنید، این شرکت ها عملکرد شما را برای حمایت و حتی ادغام بررسی می کنند. این یک فرصت بزرگ برای کارآفرینان است تا از حمایت شرکت های برتر و همکاری با آن ها استفاده کنند.

9.جوینده نوآوری

داشتن یک کسب وکار اجتماعی به معنای تفکر مداوم درباره چالش های موجود در محیط اطراف است. چالش هایی که پیشرفت کسی راه حلی برای آن پیدا نکرده است. پیشنهاد راه حل های جدید را می توان به معنای تولید محصولاتی با بیشترین سطح پایداری، استفاده از فناوری های پیشرفته و درواقع تقویت نوآوری در نظر گرفت. به عبارت ساده تر، در کسب وکارهایی با مأموریت های اجتماعی هیچ رکود و سکونی در استفاده از نوآوری و خلاقیت وجود ندارد.

10.امتیاز بیشتر در رقابت

عمل به مسئولیت اجتماعی به معنای کسب امتیازی است که می تواند در رقابت با دیگران به کمک بیاید. عمل به مسئولیت اجتماعی اعتبارآفرین است و اعتبار، کلید رسیدن به جایگاه بهتر در بازار است. همچنین مشتریان و مردم به کسب وکاری که به اجتماع به طور ویژه توجه می کند، بیشتر اعتماد می کنند.

به طور خلاصه می توان گفت راه انداختن کسب وکارهایی با اثرگذاری اجتماعی امتیازهای بسیاری برای کارکنان، شرکت و جامعه دارد. برای راه اندازی چنین کسب وکاری و البته آغاز چنین سفر ماجراجویانه ای، هیچ زمانی بهتر از امروز نیست که کارآفرینان در آن به اهمیت کار اخلاقی و ایجاد اعتماد در مشتریان پی برده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران