پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 682077 تاریخ : 1403/01/06-18:37:25
,10027,
کتاب بیمه زندگی: اصول و مفاهیم پایه

پژوهشکده بیمه منتشر کرد

کتاب بیمه زندگی: اصول و مفاهیم پایه

"کتاب بیمه زندگی: اصول و مفاهیم پایه" تالیف دکتر فاطمه عطاطلب و دکتر میترا قنبرزاده توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، این کتاب در شش فصل شامل "آشنایی با بیمه های زندگی"، "انواع بیمه های زندگی"، "مبانی بیم سنجی بیم های زندگی"، "بازاریابی و فروش بیمه های زندگی"، "فرایند صدور بیمه های زندگی" و "فرایند پرداخت خسارت دربیمه های زندگی" تدوین گردیده است.

بیمه های زندگی یکی از مهمترین رشته های بیمه ای در اغلب کشورهای جهان است. فوت هر کسی تأثیرات مالی گوناگونی در پی دارد. افراد آینده نگر همان گونه که در زمان حیات خود برای تأمین رفاه اعضای خانواده شان می کوشند، نگران عواقب نابهنگام فوت خود نیز هستند و درصدد چاره جویی بر می آیند. بیمه به بهترین وجه این نگرانی را رفع می کند. بیمه زندگی با تأمین آرامش خاطر بیمه شدگان، جبران غرامت فوت بیمه شدگان و همچنین سرمایه گذاری و تأمین مالی در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان بیمه نامه پیشرو به افراد جامعه ارائه می شود.
با وجود کارکردهای بسیار با اهمیت بیمه زندگی، این صنعت در کشور چندان توسعه نیافته و نقش آن در اقتصاد کشور و زندگی خانوارها ناچیز است. بیمه زندگی اگرچه از جنبه عملیاتی طی سالیان گذشته به انحای مختلف در کشور ارائه شده است، اما هنوز هم ظرفیت های بکر فراوانی از حیث تألیف در کشورمان پیش روی علاقه مندان قرار دارد. مسئله ای که یافتن منبع فارسی جامع در ابعاد مختلف بیمه زندگی را برای عموم علاقه مندان سخت کرده است. این در حالی است که علاوه بر قشرهای دانشگاهی و کارکنان صنعت بیمه در میان عموم مردم جامعه نیز نیاز به کسب آگاهی درباره انواع بیمه های زندگی، بازاریابی، فرایند صدور و پرداخت خسارت احساس می شود. با توجه به اهمیت این موضوع، کتاب "بیمه زندگی: اصول و مفاهیم پایه" با تمرکز بر اصول و مفاهیم بیمه های زندگی با رویکردی کاربردی و اجرایی نگاشته شده است و با بیان ساده و روان خود می تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای تمامی دانشجویان رشته مدیریت بیمه در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی با گرایش بیمه در دوره کارشناسی ارشد، کارشناسان صنعت بیمه، نمایندگان بیمه و شبکه فروش در مبحث بیمه زندگی کاربرد داشته باشد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب «بیمه زندگی: اصول و مفاهیم پایه» می توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک 43 مراجعه و یا با شماره تلفن 22066063 داخلی 666 تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان پذیر می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران