پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587950 تاریخ : 1400/06/15-18:37:03
,6,
کاهش 5 تا 8 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

کاهش 5 تا 8 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، از کاهش 5 تا 8 میلیون تومانی قیمت خودرو با کاهش نرخ ارز خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از صدا و سیما، سعید مؤتمنی با اشاره به اینکه پراید 131 از 142 میلیون تومان در هفته گذشته به 136 میلیون تومان در هفته جاری کاهش یافته افزود: سمند lx از 245 میلیون تومان در هفته گذشته به 237 میلیون تومان و پژو 405 از 235 میلیون تومان در هفته گذشته به 224 میلیون تومان در هفته جاری کاهش یافته است.

وی با اشاره به رکود بازار خودرو و به صفر رسیدن خرید و فروش در این بازار گفت: مهم ترین راهکار کاهش قیمت خودرو و ثبات در این بازار، ایجاد ثبات ریالی در کشور است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: در ابتدای خردادماه که قیمت ارز 23 هزار تومان بود سمند با قیمت 186 میلیون تومان عرضه می شد که این رقم با افزایش نرخ ارز تا 28 هزار تومان به 245 میلیون تومان رسیده است و البته این در حالی است که پس از عبور نرخ ارز از 24 هزار تومان معاملات بازار خودرو به صفر رسید.

مؤتمنی با اشاره به اینکه تقاضا برای خودروهای کمتر از 200 میلیون تومانی نیز وجود ندارد گفت: دلیل اینکه قیمت پراید از 22 میلیون تومان در سال 96 به بیش از 100 میلیون تومان رسیده، سیاست های وزارت صمت و اعلام فرمول قیمت گذاری 5 درصد کمتر از قیمت بازار بود که قیمت این محصول را در طول سه ماه از 22 میلیون تومان به 40 میلیون تومان و هم اکنون به حدود 150 میلیون تومان رسانده است.

وی شروع تحریم ها و قطع واردات خودرو را از دیگر دلایل افزایش قیمت دانست و افزود: انحصار موجود در بازار خودرو دلیل مهم دیگری برای افزایش قیمت خودرو است، زیرا خودرو سازان از سال 96 تاکنون نتوانستند نیاز بازار را تأمین کنند و این روند، سبب ایجاد فاصله قیمتی، واسطه گری و در نهایت افزایش قیمت خودرو شده است.

مؤتمنی با تاکید بر اینکه باید بازار خودرو رقابتی شود گفت: انحصاری شدن بازار خودرو سبب تبدیل خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای شده این در حالی است که با آزاد سازی واردات خودرو دسته دوم می توان این انحصار را شکست و شاهد کاهش قیمت ها بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه قیمت فعلی موجود خودروها در بازار کاذب بوده و ارزش واقعی آن ها کمتر از قیمت فعلی است افزود: امروز پراید 111 با قیمت 148 میلیون تومان، 206 تیپ 2 با قیمت 247 میلیون تومان، 206 تیپ 5 به قیمت 297 میلیون تومان، پژو 405 با قیمت 224 میلیون تومان، پژو پارس با قیمت 267 میلیون تومان و کوئیک r به قیمت 170 میلیون تومان معامله می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 217
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران