پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491882 تاریخ : 1398/07/18-13:00:16
,15,14,
کارآفرینی در حوزه فضا بحث نو و قابل پیگیری

کارآفرینی در حوزه فضا بحث نو و قابل پیگیری

نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی: کارآفرینی در حوزه فضا و استارتاپ‌هایی که در این حوزه می‌توانند فعال شوند بحث نو و جدیدی است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، رامین نورقلی پور نماینده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی در اختتامیه رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگری‌های موضوعی فضاپایه گفت: کارآفرینی در حوزه فضا و استارتاپ‌هایی که در این حوزه می‌توانند فعال شوند بحث نو و جدیدی است.

دولت توان جذب نیروی کار بیشتر را ندارد، از طرف دیگر براساس روش‌هایی که یکی از آن‌ها برگزاری رویدادهای این چنینی است می‌توان به ایجاد کارآفرینی امیدوار بود.

وی افزود: اکنون یک استارتاپ در کشور جدا از ساختارهای دولتی در حال ساخت ماهواره کوچکی برای پرتاب به فضا است.

نورقلی پور با بیان اینکه در حوزه فضا یک بزینس پلنی تعریف و سود می‌کنند، ادامه داد: این حوزه برای مردم عادی انتزاعی است و جای تعجب می‌کنند که در این حوزه در گردشگری استفاده شود و عمده تعریفی که از گردشگری فضاپایه در دنیا وجود دارد گردشگری در فضا است.

وی گفت: باید از اِلمان‌های فضایی جهت جذب توریست و تولید سرمایه استفاده شود و از طرف دیگر این علم و دانش برای مردم معرفی شود.

نماینده استان گلستان در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مراجعات موجود به نمایندگان مجلس در حوزه کار و اشتغال است که بیشتر آن‌ها فارغ التحصیل دانشگاهی هستند؛ لذا بیش از 90 درصد بودجه سالانه کشور فقط صرف هزینه‌های جاری خود دولت می‌شود که شامل حقوق و دستمزدها و چرخ حرکت دولت است.

وی با بیان دشواری جذب نیروی کار در بدنه دولت ، تصریح کرد: دولت بعنوان سیاستگذار حمایت خود را انجام می دهد همانطور که تعدادی از فرهیختگان دولت در حوزه فضا کار را شروع کردند و در دو سال اخیر حرکت‌های بسیار خوبی نیز صورت گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران