پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493447 تاریخ : 1398/08/21-17:54:50
,17,4,
چین طی 2 - 3 ماه آینده ارز دیجیتال خود را عرضه می‌کند

مدیرعامل اچ‎سی‌ام کپیتال:

چین طی 2 - 3 ماه آینده ارز دیجیتال خود را عرضه می‌کند

جک لی، سرمایه‌گذار معروف و مدیرعامل اچ‌سی‌ام کپیتال، پیش‌بینی کرد که چین تا همین 2 الی 3 ماه آینده ارز دیجیتال مختص به خود را به راه خواهد انداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جک لی که شرکت او از پشتیبانی گروه تکنولوژی فاکس‌کان برخوردار است، گفت: چین چهارچوبی را ایجاد کرده است که به آن پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال یا دی‌سی‌ای‌پی می‌گویند.

او توضیح داد که بانک مرکزی چین به این ترتیب می‌تواند برای بانک‌های تجاری این کشور ارز دیجیتالی صادر کند و شبکه‌های پرداختی مانند علی‌پی و وی‌چت‌پی را به آن متصل کند. 

این در حالی است که متخصصان بسیاری در مورد افزایش ریسک‌های کلاهبرداری، به‌ویژه پول‌شویی و تامین مالی تروریسم،  به واسطه ارزهای دیجیتالی هشدار داده‌اند. اما بسیاری از دولت‌ها راهی برای قانون‌مند کردن این فضا پیدا نکرده‌اند.

دانیلا استافل، وزیر مالی بین‌الملل دولت سوئیس گفت که انتظار دارد آغاز به کار ارز دیجیتالی چین، قانون‌گذاران سراسر جهان را مجبور می‌کند در مورد نحوه قانون‌گذاری  و استفاده از ارز دیجیتال، تصمیم‌گیری کنند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 311
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران