پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669608 تاریخ : 1402/07/29-13:38:49
,8,
چرا سازمان بورس با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا مخالف است؟

چرا سازمان بورس با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا مخالف است؟

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا در حال حاضر مورد بحث و تأمل قرار دارد. این پیشنهاد که توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است، به منظور کنترل و کاهش قیمت مصالح ساختمانی و در نهایت کاهش قیمت مسکن به چشم می خورد. اما سازمان بورس با این پیشنهاد مخالفت کرده و دلایل متعددی را برای اعتراض خود مطرح کرده است. در این مطلب از وبسایت فروشگاه اینترنتی خانه سیمان قصد داریم تا شما عزیزان را با دلیل این که چرا سازمان بورس با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا مخالف است آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

مخالفت سازمان بورس با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا

به گزارش یک پایگاه خبری معتبر، مجید عشقی، در یک گردهمایی با مدیران گروه توسعه ملی و شرکت های تابعه که درباره تامین مالی و سرمایه گذاری برگزار گردید، تأکید کرد که بازار سرمایه قدرت بالقوه ای جهت ایجاد فرصت های مناسب برای تامین مالی داشته و سازمان بورس آمادگی دارد تا ابزارهای تامین مالی را به افراد آموزش دهد.

وی اضافه کرد که اتخاذ تصمیمات بر اساس عدم آگاهی، از جمله نداشتن اطلاعات در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها، برای بازار سرمایه مشکل آفرین است و این مسئله در نهایت تصحیح می شود، اما سهامداران ضربه می بینند.

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا

خروج سیمان به بهانه مشکلات مسکن غلط است

این مقام مسئول در ادامه اظهارات خود اعلام کرد که مسائلی نظیر تعطیلی بورس کالا در سه دهه گذشته و بحث خروج سیمان و فولاد از بورس به دلیل اظهارات وزیر راه (مهرداد بذرپاش)، مطرح شده است. این موضوع در کوتاه مدت به صنایع مذکور، سهامداران و کل بازار ضربه های جبران ناپذیری وارد خواهد کرد. سیمان سفید نیم درصد هزینه کل ساخت و ساز را تشکیل می دهد و خروج آن از بورس به بهانه حل شده مشکلات مسکن بهانه ای نادرست و غلط خواهد بود .

عشقی اظهار داشت که تلاش برای خروج محصولات از بورس کالا باعث ایجاد وحشت سرمایه گذاران می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که قبل از ورود سیمان به بورس، تقریباً 20 نفر حدود 70 درصد سهام سیمان را داد و ستد می کردند، اما اکنون هر کسی به راحتی می تواند هر مقداری از سیمان را از بورس کالا خریداری کند و انحصار در این زمینه به طور کلی از بین رفته است. قیمت سیمان پاکتی و سایر انواع سیمان به راحتی در بورس کالا قابل استعلام است و افراد می توانند به راحتی مصالح مورد نیاز خود را تامین کنند.

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا تأثیراتی منفی بر بازار سرمایه دارد

در اظهارات برخی از نمایندگان مجلس عنوان شده است که خروج این دو صنعت اصلی از بورس کالا می تواند باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه شود. این اعتماد در جذب سرمایه و رشد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است. افزایش نگرانی و عدم اطمینان در بازار منجر به کاهش قیمت سهام و عملکرد بازار شود.

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا

کاهش نقدینگی و حجم معاملات

خرید و فروش سیمان و فولاد در بازار سرمایه به عنوان دو صنعت با حجم بالا، معمولاً باعث افزایش نقدینگی و حجم معاملات در بازار می شود. در حقیقت با خروج این دو صنعت از بورس کالا، کاهش نقدینگی و حجم معاملات به ناچار اتفاق خواهد افتاد، که این امر منجر به تأثیرات منفی بر روی عملکرد و پویایی بازار سرمایه می گردد.

عدم حفظ شفافیت و نظم در بازار سرمایه

سازمان بورس بر اهمیت حفظ شفافیت و نظم در بازار سرمایه تأکید دارد. حضور سیمان و فولاد در بورس کالا می تواند به حفظ شفافیت و اطلاعات در دسترس عمومی کمک کند. با خروج این دو صنعت، احتمالاً بستری برای انتقال اطلاعات کمتر و کاهش شفافیت در بازار سرمایه ایجاد خواهد شد. واسطه ها، دلالان و سودجویان اقدام به قیمت گذاری متفاوت خواهند کرد و بی نظمی بسیاری در بازار فروش این محصولات رخ می دهد. مجموعه خانه سیمان با حذف واسطه ها و دلالان در حوزه فروش سیمان باعث شفافیت در بازار عرضه سیمان شده است. خریداران می توانند به راحتی و با خاطری آسوده با قیمت و کیفیت مناسب نسبت به تهیه و خرید انواع سیمان اقدام نمایند.

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا اتفاق نمی افتد

مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به نگرانی های مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا بیان کرد که معامله کالاها در بورس کالا بر اساس قوانین و مقرراتی است که دولت های مختلف تعیین کرده اند. بر اساس بررسی های کارشناسی، خروج این محصولات از بورس کالا می تواند بازار آن ها را متلاطم کند. از این رو، هیچ تصمیمی درباره خروج این محصولات از بورس کالا اتخاذ نشده و این موضوع فعلا منتفی خواهد بود. او افزود که عده ای انتقاداتی درباره برخی از فرآیندها دارند و در جلسات کارشناسی توصیه شده است که هرگونه ایرادی درباره عرضه این محصولات مورد بررسی قرار گیرد و رفع شود.

اگر نحوه تعیین قیمت پایه با مشکلی مواجه است، باید با همکاری دستگاه های ذی ربط، ستاد تنظیم بازار یا وزارت صمت، شورای رقابت، این مشکلات برطرف شوند. برخی از ایرادات مطرح شده ممکن است به دلیل عدم آشنایی افراد با مکانیزم های بازار سرمایه و بورس کالا باشد و خروج این محصولات از بورس کالا بدون شک منجر به تشدید ناهنجاری های بازار خواهد شد.

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا

خبر خوش رییس سازمان بورس در حوزه بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اظهار امیدواری به تامین مبلغ بیش از 750 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تا پایان امسال اشاره کرد. وی در ادامه گفت که امیدواریم که تا پایان سال، مقداری بیشتر از 750 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه داشته باشیم.

مجید عشقی بیان کرد که سازمان بورس بر اساس ماده 2 قانون اوراق بهادار وظایف خاصی را بر عهده دارد. در واقع، اهداف کلی سازمان بورس حفظ و توسعه بازار سرمایه، حمایت از حقوق سهامداران و ساماندهی تعیین شده است.وی در ادامه تصریح کرد که در دو سال اخیر، یکی از راهبردهای مهم برای سازمان بورس توسعه غیر مستقیم سرمایه گذاری در نظر گرفته شده بود. از این رو، تلاش شد تا انواع صندوق های سرمایه گذاری طراحی و راه اندازی شود.

خانه سیمان، تامین کننده تضمینی و ارزان قیمت سیمان

در این مطلب به بررسی این موضوع که چرا سازمان بورس با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا مخالف است به طور دقیق پرداخته شد. به طور خلاصه، با توجه به اظهارات مجید عشقی، بازار سرمایه ظرفیت بالقوه ای برای ایجاد فرصت های تامین مالی دارد و بورس آمادگی دارد تا ابزارهای تامین مالی را به افراد آموزش دهد. او نگرانی خود را از تعطیلی بورس کالا در گذشته و بحث خروج سیمان و فولاد از بورس بیان کرد و تأثیرات منفی این تصمیم ها را بر صنایع مربوطه، سهامداران و کلیت بازار برجسته ساخت.

خانه سیمان یکی از مراکز قوی و معتبر در زمینه عرضه سیمان به قیمت دولتی شناخته می شود. چنانچه قصد تهیه و خرید انواع مختلف سیمان به قیمت دولتی و ارزان را دارید، خانه سیمان گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. مجموعه تخصصی خانه سیمان با برخورداری از سیلوهای بزرگ می تواند نیازهای انواع پروژه های عمرانی و ساختمانی شما را با بودجه مناسب تامین نماید . اگر در خصوص نحوه سفارش و تحویل کالا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، از طریق پل های ارتباطی مندرج در این وبسایت با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران