پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464983 تاریخ : 1398/02/30-16:35:49
,14,
پیام معاون گردشگری کشور به‌مناسبت روز ایران‌شناسی و ایران‌گردی

پیام معاون گردشگری کشور به‌مناسبت روز ایران‌شناسی و ایران‌گردی

پیام معاون گردشگری کشور به‌مناسبت سی‌ام اردیبهشت، روز ایران‌شناسی و ایران‌گردی منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان میراث فرهنگی، در متن پیام ولی تیموری معاون گردشگری آمده است:

«باید حسن تدبیر و نگاه ژرف آنانی را ستود که سی‌ام اردیبهشت را در گاهنامه ایرانی به زیور "ایران‌شناسی و ایران‌گردی" آراسته و آذین بسته‌اند. 

گواهی بر طنز تلخ تاریخ یا تصدیقِ "خوش‌تر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران"، هریک  که علتش باشد، دلکش‌ترین، زیباترین و پرمحتواترین تعاریف از سرزمین خود را، در سفرنگاشت‌ها و یادداشت‌های جهانگردان و سفرنویسان کشورهای دیگر می‌یابیم. بسیاری از گردشگران که زیر آوار پروپاگاندای امپراتوری‌های رسانه‌ای جهان با هزار اما و اگر، ایران ما، این مقصد باستانی گردشگری را انتخاب می‌کنند، در بازگشت به موطن خود، در نغزترین عبارات، سفر به ایران را  بهترین تجربه و سرآمد سفرهای خود ذکر می‌کنند.

به‌راستی منبع و آبشخور این‌همه کشش و جذبه چیست و از کجاست؟

به گمانم آنچه آن‌ها می‌جویند و روح تشنه و خسته انسان امروزی را سیراب می‌کند صرفا در جلوه‌های طبیعت بکر و رموز معماری آثار و بناهای تاریخی ما نیست. ایرانی است تمام و کمال متشکل از آنان که بوده‌ایم، داشته‌ایم، اندیشیده‌ایم و هستیم و داریم و می‌اندیشیم و نیز آنچه ساخته‌ایم و می‌سازیم.

بر آحاد ماست که ایران و ایرانیان دیروز و امروز را نیک بشناسیم. در آفاق و انفس این دیار سیر کنیم؛  اهتمام به این امر، همتمان را برمی‌انگیزد که در دنیای روزمرگی دست‌وپا نزنیم و بال بگشاییم به‌سوی آسمان صاف و روشن وارستگی، خودباوری و سعادت.

ضمن عرض مراتب تبریک شایسته این روز خجسته به همه‌ی ایران دوستان، ایران شناسان خاصه ایران‌گردان و ذینفعان ایران‌گردی و ایران‌شناسی بر ضرورت توسعه متوازن ایران‌گردی و گردشگری به‌عنوان بستری برای توسعه گردشگری ورودی، لزوم ترویج سفرهای گروهی و برنامه‌ریزی‌شده، اجتناب‌ناپذیر بودن تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شوراها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و سایر ذینفعان در جهت ظرفیت‌سازی برای شناخت و معرفی گردشگری کشور ابرام و اصرار دارم.

ایران‌شناسی و ایران‌گردی دو لازم و ملزوم‌اند. در دیروز و امروز این کهن دیار باید غور کرد. ایران را باید با "حضور" گشت، با "چشم دل" دید، با علاقه شناخت و با شکیبایی شناساند. 

تشویق نسل‌های نو به استمرار در سفرهای مسئولانه، شناخت دقیق و عمیق ایران و خوانش دوباره  این کهنه کتاب گشاده در پیش روی، بر ذمه تک‌تک آنانی است که در این خاک پاک رسته‌اند و بالیده‌اند.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران