به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین رضوانیان در جمع روسای دوایر انفورماتیک و کارشناسان اعتباری استان ها گفت: سامانه رصد تسهیلات باهدف ایجاد سازوکاری برای فرآیند محور کردن اعطای تسهیلات از محل شعبه، با امکان رصد تسهیلات از سرپرستیها، نواحی و ستاد طراحیشده است.
وی افزود یکی از ویژگی های این سامانه در نظر گرفتن حدود اختیارات سرپرستیها، نواحی و کمیته عالی اعتبارات و پرداخت تسهیلات تا سقف تعیینشده است.
رضوانیان با اشاره به مجموع خصوصیات سامانه پیگیری وصول مطالبات اضافه کرد: سامانه پیگیری وصول مطالبات ابزاری سودمند برای همکاران شعب و ستاد در نظاممند کردن پیگیری وصول مطالبات است.
وی افزود: در این سامانه تمامی اقدامات صورت پذیرفته توسط همکاران از زمان پیگیری وصول مطالبات تا زمان برونسپاری آن به شرکتهای زیرمجموعه قابل ثبت، ضبط و گزارشگیری است.
مدیر انفورماتیک موسسه اعتباری ثامن با اشاره به فراخوان پایش و شفافسازی اطلاعات مشتریان گفت: با کمک و همکاری اداره ثبت و احوال اطلاعات تعدادی محدود از مشتریان که قابل صحه نبود در حال تطبیق با اسناد و مدارک فیزیکی توسط همکاران شعب است.
بر اساس این گزارش دوره آموزشی سامانه رصد تسهیلات و پیگیری وصول مطالبات برای کارشناسان اعتباری و روسای دوایر انفورماتیک استانها در محل اداره آموزش واقع در چهارراه کالج برگزار و پس از اتمام این دوره سامانههای مذکور در شبکه پیادهسازی میشود.
همچنین پیشازاین و از سال 95 سامانه رصد تسهیلات در استانها تهران و کرج و سامانه پیگیری وصول مطالبات در استانهای تهران، کرج و قم بهصورت پایلوت پیادهسازی شده بود.