پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446042 تاریخ : 1397/10/25-15:29:11
,15,
پست سکوی شتاب دهنده کسب و کارهای دیجیتال خواهد شد

عضو هیئت مدیره و معین حوزه فناوری:

پست سکوی شتاب دهنده کسب و کارهای دیجیتال خواهد شد

عضو هیئت مدیره گفت: پست، با تکیه بر توانمندی های خود در حوزه توزیع، سکوی شتاب دهنده کسب و کارهای الکترونیکی در سطح کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره با اشاره به امکانات وسیع و قابلیت های موجود در شبکه پستی کشور، اظهار داشت: به دلیل جایگاه محوری پست در حوزه جابجایی مرسولات، این شرکت به زودی سکوی ملی کسب و کارهای الکترونیکی را در کشور ایجاد خواهد کرد و شرکت ها و استارت آپ های دیجیتال که قصد رونق کسب و کار خود را دارند در این سکو فعالیت و از امکانات شرکت ملی پست بهره مند خواهند شد.

وی در تشریح این موضوع گفت: پست با گسترش و توسعه سکوی ملی کسب و کار تجارت الکترونیک، ضمن رونق این مهم در جامعه، از یک سو زمینه خلق ارزش توسط متقاضیان و تامین کنندگان را فراهم و از سوی دیگر به ساماندهی جابجایی کالا و مرسولات کمک می نماید.

قادری با بیان این که یکی از سرویس های سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست، سرویس شتابدهی است گفت: در این سرویس به کسب و کارهای استارتاپی این امکان را خواهیم داد تا با استفاده از ظرفیت های پست؛ سرویس ها را تعریف نمایند.

وی با تاکید بر این که سیاست اصلی پست در این طرح، "توسعه با حداکثر انعطاف پذیری و حداقل تملک است" گفت: یعنی پست و شرکت های خصوصی با تعریف محصول مشترک، در ارائه محصول و کسب درآمد به شرکای استراتژیک تبدیل خواهند شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به این که پست نیاز به تحول دیجیتال دارد، تصریح کرد: این امر به این معناست که تحول دیجیتالی از جنس استراتژی است  و ضمن آن که باید برای آن هدف گذاری کرد، تمامی فرایندها را نیز باید بازطراحی نمود.

وی تغییر در استراتژی کسب و کار متناسب با تحولات فناوری را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: در دنیای دیجیتال "داده و مشتری" دو اصل مهم است که پست این اصول را در صدر برنامه های خود قرار داده است.

معین حوزه فناوری افزود: پست از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پیاده سازی تحول دیجیتال برخوردار است و هم اکنون نیز این شرکت در حوزه دیجیتالی کردن فرایندها و بازطراحی کسب و کار خود مبتنی بر فناوری های روز اقدام کرده است.

قادری اصلی ترین مساله در پیاده سازی تحول دیجیتال در سازمان را آمادگی و ارتقای سطح پذیرش همکاران دانست و گفت: برنامه راهبردی شرکت ملی پست بر همین مبنا در حال تدوین است و تا دو هفته آینده نهایی می شود.

این عضو هیئت مدیره سپس اظهار داشت: این برنامه طبق قانون باید به تصویب مجمع عمومی رسیده و پس از آن اجرایی شود که در این صورت اطلاع رسانی های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد جذابیت در خدمات برای مشتریان به عنوان یکی از مهمترین اصول پیاده سازی تحول دیجیتال نام برد و گفت: در عصر دیجیتال با توجه به گستردگی ارتباطات و تنوع سلیقه مشتریان، قاعدتاً پاسخگویی کار اسانی نیست و بر همین اساس، شرکت ملی پست، نگرش را به سمت کسب و کار پلتفرمی خواهد برد.

وی در تشریح این موضوع گفت: در این راستا، پست خدمات زیرساختی خود را ارائه داده و تولید محصول و خدمت بر اساس نیازهای متنوع مشتریان را به کسب و کارهای نوپا و بخش خصوصی واگذار می کند، که این امر خود زمینه ساز اشتغال وسیع در جامعه خواهد بود.

معین حوزه فناوری افزود: در این شرایط پست درآمد خود را دارد و آن شرکت ها سهم خود را از تنوع سرویس ها برداشت خواهند کرد.

عضو هیئت مدیره همچنین امکان استفاده از ظرفیت های شرکت ملی پست و فضاسازی برای کسب و کارهای نوین را در راستای ایجاد فضای مشارکتی و همکاری با بخش خصوصی دانست که نتیجه آن سود دو طرف خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران