پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 575071 تاریخ : 1400/01/02-11:38:59
,23,
پست زیرساختی  برای کسب وکارها

پست زیرساختی برای کسب وکارها

کارشناس ارشد بازاریابی پست استان قم در یادداشتی نوشت: در دو دهه اخیر شاهد رشد و توسعه فرصت های شغلی از طریق گسترش خوشه های کسب و کارها هستیم که نقش محورى و پررنگی در سیاست های اقتصادی برای کاهش نرخ بیکاری که از اصلی ترین برنامه های کشور است، در مناطق شهری و روستایی ایفا می نماید.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از ویژه نامه نوروزی ماهنامه اتاق بازرگانی قم، در یادداشت "محمدباقرنصیری جهرودی"، آمده است: یکی از راهکارهایی که در بعضی کشورهای دنیا برای توسعه فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی در سال های اخیر اتخاذ شده است حمایت از توسعه خوشه های کسب و کار می باشد. خوشه های صنعتی در بخش صنایع و خوشه های کسب و کار در بخش های مختلف اقتصادی، با مزیت هایی که دارند بر افزایش ارزش افزوده برای یک منطقه یا یک روستا، منجر به افزایش فرصت های شغلی می شود.

پس از آغاز به کار برنامه توانمندسازی اشتغال و کارآفرینی زنان روستایی و عشایری در استان قم که با هدف رونق اشتغال، کارآفرینی و حمایت از روستاها به عنوان چرخه اول تولید کشور برپا گردید، فعالیت های اقتصادی در روستاها بالاخص در زمینه تولیدات بانوان مانند صنایع دستی، خشکبار و ... دوباره احیا شد؛ تفاوت اجرای این برنامه با برنامه های قبل در عزم راسخ تر روستاییان به ویژه بانوان روستا، حمایت جدی تر دستگاه های مربوطه و همچنین گسترش دسترسی به شبکه های اجتماعی بود.

در سال های اخیر و با افزایش و گسترش کاربران شبکه های اجتماعی، فرصت های مناسبی برای تولید و رشد کسب و کارهایی بر پایه تجارت الکترونیک بوجود آمده است. شناخت نیاز و به دنبال آن تولید کالا یکی از ابتدایی ترین بخش های مسیر یک کسب و کار است که برای توسعه آن کافی نیست. توسعه خوشه های کسب و کار نیازمند زیر ساخت های متنوعی است که می توان یکی از مهمترین آنها را "حمل و نقل" نامید. ارسال کالا یا محصول از تولید کننده به خریدار، نیازمند حلقه ای منسجم با زیرساختی دقیق و برنامه ریزی شده می باشد.

در حال حاضر حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب شده و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. این بخش دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده درتمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و درمجموعه فعالیت های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد. حمل و نقل بخش های مختلف جوامع را به سمت توسعه پایدار متصل می کند و واسطه ای میان کسب و کارها و خریداران خدمت است.

شرکت ملی پست در سال های اخیر با ورود به حوزه تجارت الکترونیک و راه اندازی طرح تحول پست (ستاپ) و ایجاد مراکز سرویس شتابدهی به عنوان سکوی تجارت الکترونیک در کشور، در راستای مرتفع کردن این نیاز مهم از صاحبان کسب و کارها، گام های ارزشمندی در این مسیر برداشته به طوری که امروزه شاهد عملیاتی شدن حلقه اتصال تولید کننده و خریدار گردیده است. امروزه پست، با داشتن بزرگترین شبکه فیزیکی مویرگی در کشور و فعالیت گسترده در حمل و نقل و دسترسی به تمامی نقاط شهری و روستایی کشور، نقش زیرساختی و موثری در رونق کسب و کارهای نوپای روستایی و شهری دارد که منجر به توزیع متوازن درآمدها و کاهش نابرابری های اقتصادی و اجتماعی و آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان می شود.

امید است با ترویج نقش پست به عنوان بازوی ارزشمند حمل و نقل کالا و محصول برای صاحبان کسب و کار بالاخص کسب و کارهای خرد و نوپا در استان قم، شاهد افزایش رونق تولید و همچنین عدم خروج سرمایه و سرمایه گذاری در استان قم باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران