پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6806 تاریخ : 1391/08/14-09:09:45
,16,17,
پرداخت یارانه نقدی متوقف نمی شود

پرداخت یارانه نقدی متوقف نمی شود

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها توقف پرداخت یارانه ها را تکذیب کرد.

 

به گزارش بانک و صنعت وی در عین حال گفت: پیشنهاداتی درباره افزایش نرخ حامل های انرژی و به ویژه بنزین مطرح شده اما جمع بندی در این زمینه وجود ندارد و همچنان نرخ های فعلی ادامه می یابد.
محمدرضا فرزین درباره مسائل مطرح شده مبنی بر تک نرخی شدن بنزین اظهار کرد: در حال حاضر هیچ برنامه مشخصی برای تغییر قیمت حامل های انرژی نداریم.
دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها درباره این که گفته می شود در صورت ادامه پرداخت یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی، دولت با 12 هزار میلیارد کسری بودجه روبرو می شود گفت: چنین برآوردی صحیح نیست و تاکنون یک ریال هم کسری نداشته ایم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا با توجه به نوسانات نرخ ارز فاصله ایجاد شده بین نرخ حامل های انرژی در داخل و خارج از کشور ما را از اهداف هدفمندی یارانه ها دور نکرده است؟ گفت: چنین چیزی طبیعی است در واقع با افزایش نرخ ارز فاصله مجددی بین نرخ حامل های انرژی در داخل و خارج از کشور ایجاد شده و طبیعی است باید در گام دوم بخشی از این شکاف را جبران کنیم.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در تدوین لایحه بودجه پیشنهادی برای اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها داده اید، تصریح کرد: برای لایحه بودجه در حال برنامه ریزی هستیم و امیدواریم بتوانیم در این راستا با مجلس به توافق برسیم.
رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از ارز منابع صندوق توسعه دربازار مبادلات ارزی به ریال تبدیل شده گفت: سال گذشته 5/2 میلیارد دلار به بانک کشاورزی و 700 میلیون دلار به صندوق حمایت از کشاورزی برای پرداخت تسهیلات ریالی دادیم. اما در سال جاری فقط قرارداد عاملیت با بانک ها منعقد کردیم و هنوز تسهیلات ریالی پرداخت نشده است. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که به بانک مرکزی برای فروش منابع ارزی نامه فرستاده ایم گفت: میزان منابع ارزی صندوق توسعه که در این بازار به ریال تبدیل می شود هنوز از سوی بانک مرکزی مشخص نشده چرا که بانک مرکزی با اولویت بندی بخشی از درآمدهای ناشی از فروش نفت و بخشی از منابع ارزی ما را در این بازار عرضه می کند.
عضو شورای پول و اعتبار در پاسخ به این سؤال که با افزایش نرخ ارز مرجع آیا کالاهای اولویت های یک و دو با افزایش قیمت روبرو نمی شوند؟ خاطرنشان کرد: اگر نرخ ارز مرجع افزایش یابد به طور طبیعی گروه کالایی یک و دو که کالاهای اساسی محسوب می شوند با افزایش قیمت روبرو خواهند شد اما فعلاً ایده افزایش نرخ ارز مطرح شده و جمع بندی وجود ندارد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران