پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658357 تاریخ : 1402/05/24-10:19:13
,13,
وارد شدن تخم نطفه دار در راستای تامین بازار مرغ| ضرورت تامین نهاده ها متناسب با میزان جوجه ریزی  ها

وارد شدن تخم نطفه دار در راستای تامین بازار مرغ| ضرورت تامین نهاده ها متناسب با میزان جوجه ریزی ها

ابراهیمی، مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه از طریق اتحادیه تخم نطفه دار وارد کرده ایم گفت: ما معتقدیم برای تامین بازار مرغ، تامین نهاده باید متناسب با میزان هدف گذاری تولید صورت بگیرد.

به گزارش بانک و صنعت، با حذف ارز ترجیحی تخصیصی برای تامین برخی کالاهای اساسی از جمله نهاده های دامی، بازار بارها شاهد نوسان قیمت محصولات بخش دام وطیور بوده است و در مقاطعی نیز با کمبود مواجه شده است. از ابتدای سال جاری نیز شرایط بازار مرغ دچار نوساناتی بوده و در ایامی همچون «عید قربان و دهه اول محرم» همزمان با مراسمات مربوطه، تقاضا برای گوشت قرمز و مرغ بالا رفت و گرانی ها را رقم زد. البته یکی از اصلی ترین عواملی که موجب گرانی ها شد در ابتدا کمبود جوجه یک روزه برای پرورش و سپس مشکلات ارزی برای تأمین کنجاله سویا بود که تولید مرغ گوشتی را با محدودیت مواجه کرده بود و به تبع آن قیمت گوشت مرغ افزایشی شد. با این وجود شنیده ها حاکی است برای تنظیم بازار مرغ اقداماتی صورت گرفته تا ثباتی نسبی بر بازار حاکم شود.


آمار جوجه ریزی ها تیر و مرداد
علی ابراهیمی، مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص این اقدامات در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در تیرماه جاری در بحث جوجه ریزی حدود 132 میلیون قطعه صورت گرفته و برای مرداد هم پیش بینی می شود بیش از تیرماه جوجه ریزی انجام خواهد شد. بنابراین جوجه ریزی تیر و مرداد نویدگر این است که در شهریور و مهر وضعیت عرضه مرغ نسبت به ماه های گذشته بهتر خواهد بود.
ابراهیمی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور: برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز فراهم کردن بسترتولید مخصوصاً تامین نهاده ها و جوجه یک روزه باید متناسب با میزان هدف گذاری تولید صورت بگیرد
ابراهیمی همچنین در خصوص وضعیت تامین نهاده ها به خصوص کنجاله سویا که بازار با کمبود آن مواجه است گفت: در خصوص تأمین نهاده ها فعلاً در مورد ذرت مشکلی نیست و در بازار موجود است. ولی کنجاله سویا که با تاخیر به بازار تزریق شده با اقدامات وزارت جهادکشاورزی توزیع این نهاده هم رو به افزایش است ولیکن با تعداد بالای جوجه ریزی همچنان نیاز به افزایش سرعت در حمل و تحویل کنجاله سویا به واحدهای مرغداری ضروری است.
وی ادامه داد: با این وجود حرف ما این است که نهاده باید متناسب با میزان جوجه ریزی ها باشد و در مورد تامین کنجاله سویا به صورت خاص باید دقت نظر بیشتری شود.
قیمت جوجه یک روزه نزولی است
ابراهیمی همچنین در خصوص آخرین وضعیت قیمت جوجه یک روزه نیز اظهار داشت: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه نزولی است چون اولاً تعداد زیادی از سالن های فعال به جوجه رسیده اند و میزان تولید بالا رفته است و از طرفی هم به علت نگرانی از عدم تامین نهاده ها و همچنین کاهشی شدن قیمت مرغ زنده و مشخص نبودن قیمت خرید مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی تقاضای جدی برای جوجه ریزی بیشتر از سوی مرغداران نیست و لذا قیمت افت کرده است. با این وجود با برطرف شدن نگرانی ها در خصوص تامین نهاده ها و اطمینان از بازار مصرف و خرید مناسب توسط دولت مسلما قیمت جوجه یک روزه مجددا صعودی می شود.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص اقداماتی که اتحادیه برای ساماندهی بازار مرغ انجام داده است نیز گفت: اتحادیه اقدام به واردات تخم نطفه دار کرده است. همچنین در خصوص تامین جوجه یک روزه نیز همزمان از تولید داخل و وارداتی ها استفاده می کنیم.
وی اظهار داشت در حال حاضر نیز با تلاش بخش دولتی تأمین ارز مورد نیاز نهاده ها در حال انجام و بازار تا حدودی به سامان رسیده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 387
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران