پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 578960 تاریخ : 1400/02/06-11:39:08
,10033,
هشدارهای هواشناسی به گلخانه داران و دامداران/ امیدی به جبران کم بارشی ها نیست

هشدارهای هواشناسی به گلخانه داران و دامداران/ امیدی به جبران کم بارشی ها نیست

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش بانک و صنعت، مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ، از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز و فردا طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، سمنان، البرز، قزوین، زنجان، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال غرب و غرب ، رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می دهد.

وی افزود: روز سه شنبه با تقویت جریانات شمالی در شمال غرب، غرب، نواحی مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و روز چهارشنبه در استان های نوار شمالی، نواحی مرکزی در استان های واقع در دامنه های البرز و زاگرس رگبار و رعد و برق، وزش باد و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود.
حقیقت ادامه داد: طی امروز و فردا دما در سواحل خزر افزایش می یابد که روز چهارشنبه مجدد کاهش می یابد.
مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به گلخانه داران گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران بویژه مناطق مرکزی توصیه می شود که نور ورودی گلخانه را با رنگ پاشی و آهک پاشی تنظیم کنند تا نور خورشید بر گیاه اثر گذار نباشد.
این مقام مسئول در توصیه ای دیگر به کشاورزان بیان کرد: با توجه به احتمال رگبار پراکنده به کشاورزان مناطق شمالی فارس توصیه می شود که از محلول پاشی اجتناب کنند، همچنین با افزایش دمای هوا، شالیکاران مراقب هوادهی خزانه های برنج باشند.
وی با تاکید بر اجتناب عشایر راستای زاگرس از رفتن به ارتفاعات به سبب برخورد صاعقه بیان کرد: با توجه به شرایط جوی باغداران پسته کار استان های کرمان، فارس، یزد، سیستان و بلوچستان و قسمت های شرقی سعی کنند پسیل پسته را از طریق سامانه از بین برند و از مصرف هر گونه سم پرخطر اجتناب کنند.
مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال 113 میلی متر و در دوره بلندمدت 200.8 میلی متر بوده که این امر کاهش 43.7 درصد نسبت به دوره نرمال و 55 درصدی مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
حقیقت در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور و وضعیت جوی پیش رو امیدی به جبران کم بارشی نیست .


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران