پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 595482 تاریخ : 1401/01/22-11:54:40
,10028,
هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی پایدار است

در دیدار با استاندار خراسان شمالی مطرح شد:

هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی پایدار است

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در دیدار با دکتر حسین نژاد استاندار خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و نقش تامین اجتماعی در جامعه، هدف نهایی این سازمان را کمک به دولت در تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی خانواده های ایرانی عنوان کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، جواد یزدانی، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در دیدار با حسین نژاد،استاندار این استان گفت:اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی بیش از 106 هزار نفر بیمه پرداز اصلی دارد و جمعیت کل تحت پوشش این سازمان در استان با احتساب اعضای خانواده بیمه شدگان و مستمری بگیران،به حدود 350 هزار نفر میرسد. سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود:این اداره کل همه ماهه 90 میلیارد تومان بعنوان حقوق به جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران این استان درقالب تعهدات بلند مدت پرداخت مینماید. وی ادامه داد:پرداخت منظم و همه ماهه این مبلغ بعنوان حقوق ماهیانه در حالی انجام می شود که سازمان تامین اجتماعی بعلت مشکلات اقتصادی،بحران بیماری کرونا و تحریمهای ظالمانه با کسری منابع مواجه شده است،با این وجود تاکنون خللی در ایفای نقش خود در حفظ و ثبات امنیت اجتماعی کشور نداشته است.

جواد یزدانی با اشاره به بدهی 198 میلیارد تومانی بخش خصوصی و دولتی گفت»از کل این مبلغ،85 میلیارد تومان مربوط به بدهی دستگاههای اجرایی استان است که در این میان شهرداریها بدهکارترین دستگاهها به سازمان تامین اجتماعی محسوب می شوند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: سازمان تامین اجتماعی سیستم درآمد-هزینه ای دارد و ایفای نقش آن در ارائه تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت ،منوط به تجهیز منابع ورودی درآمدی است که تنها از محل حق بیمه های پرداختی کارفرمایان و بیمه شدگان حاصل می شود و بودجه سالیانه این سازمان بدون اتکا به بودجه و ردیف های اعتباری دولتی است.

وی متذکر شد:کسری منابع ورودی سازمان چالش بسیار بزرگی است که صرفا با مساعدت دولتمردان محترم قابل حل است و امیدواریم با همراهی های همیشگی نمایندگان محترم مجلس و دولتمردان گرانقدر بتوانیم سطح خدمات قابل ارائه به مخاطبین محترم سازمان تامین اجتماعی را بهبود ببخشیم.

یزدانی با اشاره به ساختار اقتصادی استان خراسان شمالی گفت: اتکای اصلی استان خراسان شمالی بر الگوی کشاورزی و دامپروری استوار است و این استان نسبت به دیگر استانها در حوزه صنعت بویژه صنایع بزرگ رشد چندانی نداشته است. وی ادامه داد از دیگر سو تحریمها، بحران جهانی شیوع بیماری کرونا،رکود فعالیتهای اقتصادی و رکود بسیاری از فعالیتهای صنفی تاثیر جبران ناپذیری را بر حوزه تامین اجتماعی داشته است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد:باتوجه به این شرایط عدم همراهی و همکاری برخی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در پرداخت بموقع حق بیمه های کارگران و پرسنل خود که به مثابه خون در شریانهای اصلی سازمان تامین اجتماعی است باعث کندی حرکت سازمان شده است.

وی گفت:با این وجود و برغم تمامی مشکلات و معضلات و با تلاش وافر همکاران بنده در اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی مسیر خدمات رسانی و ارائه تعهدات قانونی تداوم داشته است.یزدانی با اشاره به طرح توسعه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی که در بستر سامانه اینترنتی:es.tamin.ir ارائه میشود،خدمات رسانی بهنگام،در دسترس و شفاف را رویکرد اخیر سازمان تامین اجتماعی عنوان نمود.

در ادامه این دیدار سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با تقدیر از همراهی های همیشگی استانداری خراسان شمالی با سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف و تسریع در پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دو بخش دولتی و خصوصی را یکی از مهمترین اولویتهای ادارهخ کل تامین اجتماعی استان عنوان کرد و خواستار مساعدت بیشتر استانداری در اینخصوص شد.

در ادامه این دیدار، دکتر حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز با تقدیر از سرپرست اداره کل استان از نقش تامین اجتماعی در تامین معیشت خانواده های استان خراسان شمالی تقدیر و تشکر نمود و خواستار تلاش بیشتر برای ارتقا سطح خدمات رسانی به جامعه بزرگ تحت پوشش شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران