پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670136 تاریخ : 1402/08/27-18:06:53
,3,
هدف تأسیس بانک های قرض الحسنه کمک به پیشرفت اقتصاد بود

هدف تأسیس بانک های قرض الحسنه کمک به پیشرفت اقتصاد بود

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان بوشهر گفت: از مهم ترین اهداف و دلایل راه اندازی بانک های قرض الحسنه؛ حذف رقابت های ناسالم، کاهش هزینه های بانکی و کمک به پیشرفت اقتصاد کشور بود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «رضا صابری» مدیر شعب بانک در استان بوشهر در مصاحبه با رادیو گفت وگو بر اهمیت ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تأثیر آن بر رونق تولید، اشتغال زایی و کاهش تورم تأکید کرد.

صابری گفت: از گذشته تا کنون صندوق های قرض الحسنه بسیاری در ایران وجود داشته و دارد که پیش از این قانونی و نظام مند نبودند. بنا بر تشخیص و سیاست های حاکمیت، در سال های 1386 و 1391 دو بانک قرض الحسنه با قوانین خاص زیر نظر بانک مرکزی تأسیس و راه اندازی شدند تا در چارچوبی تعیین شده، اهدافی مشخص را دنبال کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی از تأسیس بانک های قرض الحسنه، رفع دغدغه های شرعی بود تا منابع دقیقاً در مسیر حسنه و امور خیر استفاده شود. هدف بعدی رفع بی اعتمادی به شبکه بانکی کشور بود که با این روش، سدی در برابر ناترازی های برخی بانک ها ایجاد شود. یکی دیگر از مهم ترین اهداف و دلایل راه اندازی بانک های قرض الحسنه؛ حذف رقابت های ناسالم، کاهش هزینه های بانکی و کمک به پیشرفت اقتصاد کشور بود.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: متأسفانه در سال های گذشته شاهد تبلیغات و برگزاری قرعه کشی های بسیاری از سوی بانک ها به بهانه اعطای وام های قرض الحسنه بودیم که همین روند، اصل و اساس قرض الحسنه را زیر سؤال می برد؛ چرا که افراد نه با هدف خیرخواهانه، بلکه به نیت برنده شدن و کسب جوایز اقدام به سپرده گذاری قرض الحسنه در بانک ها می کردند.
صابری ضمن تأکید بر ضرورت فعالیت بانک های قرض الحسنه در کشور بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که با تأسیس بانک های قرض الحسنه، اقبال عمومی به حساب ها و سپرده گذاری های قرض الحسنه در کشور با افزایش چشمگیری همراه شد تا جایی که طی سال های اخیر منابع این بانک ها با رشد 70 درصدی مواجه شده است.
وی افزود: این فعالیت ها رضایتمندی خاصی در میان آحاد مردم ایجاد کرده و همین رضایتمندی باعث می شود افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند، به موقع اقساط خود را پرداخت کرده و با خوش حسابی و تعهد، در لیست دریافت مجدد وام قرار گیرند.
صابری اظهار داشت: باید توجه داشت که دست اندرکاران بانک های قرض الحسنه تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته اند تا تسهیلات با سهولتی فزاینده به دست درخواست کنندگان برسد و در این راستا رتبه اعتباری مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان بوشهر در همین رابطه گفت: اگر رتبه اعتباری فردی بالا باشد می تواند به صورت آنی و تا سقف 50 میلیون تومان بدون ضامن، وام دریافت کند و ما امیدواریم به همت مردم و حمایت مسئولان این روند استمرار پیدا کرده و شاهد آثار گسترده آن بر اقتصاد کشور باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران