پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579881 تاریخ : 1400/02/18-13:06:40
,6,
نیسان تمام سهم خود را در دایملر می فروشد

نیسان تمام سهم خود را در دایملر می فروشد

از فروش تمام سهم دایملر-بخوانید مرسدس بنز- 1.2 میلیارد دلار عاید نیسان می شود.

به گزارش بانک و صنعت، نیسان 1.5 درصد از سهم دایملر را در اختیار داشت که آن را هم می فروشد. در حقیقت نیسان دنباله روی متحد خود رنو است که در ماه مارس سهم خود را در این کمپانی آلمانی فروخت. محض یادآوری، نیسان و رنو برای تحکم شراکت خود، 10 سال پیش سهم خود را در دایملر مبادله کرده بودند. میوه این تبادل هم مرسدس کلاس-ایکس بود که یک وانت لاکچری اندازه متوسط بر اساس نیسان ناوارا است. به نوعی می توان گفت نیسان ناوارا مشابه نیسان فرونتیری است که در بازار آمریکای شمالی عرضه شده است.

در این گزارش به این موضوع اشاره دارد که فروش سهم در دایملر روی همکاری های نیسان و دایملر تأثیر ندارد. اما کارشناسانی که از نزدیک ماجرا را دنبال می کنند این را می دانند که آن چه در برنامه های اولیه تدوین شده بود و در نظر داشتند، با جدیت دنبال نشد و این تبادل سهام هم دیگر تأثیر روی به اجرا در آمدن آن برنامه ها ندارد و در نتیجه دیگر به آن نیازی ندارند. البته زمانی که خودروسازان سهام یکدیگر را به صورت در هم تنیده خریداری می کنند، منظور اصلی آنها کار مشترک و کاهش هزینه است. در این مورد خاص نیسان و مرسدس هرگز جزئیاتی از آن برنامه اولیه که منجر به خرید این سهام شده است منتشر نکرده اند.

در حال حاضر هر سهم نیسان 69.85 یورو (حدود 83 دلار) است. ارزش هر سهم رنو هم حدد 72.41 یورو (حدود 87 دلار) است.

حالا که رنو-نیسان دیگر سهمی در دایملر نخواهند داشت، بعید است که همکاری آنها میوه خاصی داشته باشد، تولید همان مرسدس بنز کلاس-ایکس هم که در سال 2020 متوقف شده است. محض اطلاع، کلاس-ایکس در کارخانه ی نیسان در بارسلونای اسپانیا تولید می شد. این خودرو محصول برای بازار خاص به حساب می آمد و برای بازارهای آفریقای جنوبی و استرالیا در نظر گرفته شده بود. یکی از مهمترین دلایل توقف تولید کلاس-ایکس مرسدس، قیمت بالای آن بود.

منبع: Automotive News



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران