پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658427 تاریخ : 1402/05/26-10:52:37
,13,
نیاز 150 میلیون تنی کشور به انواع محصولات کشاورزی

نیاز 150 میلیون تنی کشور به انواع محصولات کشاورزی

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: در حال حاضر نیاز کشور چیزی بالغ بر 150 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است که از این رقم 125 میلیون تن توسط بخش کشاورزی کشور تامین می شود.

به گزارش بانک و صنعت، غلامرضا صالحی جوزانی گفت: بخش کشاورزی جزء امنیت غذایی کشور محسوب می شود در حال حاضر نیاز کشور چیزی بالغ بر 150 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است که از این رقم 125 میلیون تن توسط بخش کشاورزی کشور تامین و 25 میلیون تن دیگر از طریق واردات تامین می شود.

او گفت: پیش بینی می شود تا سال 2050 نیاز ما به 200 میلیون تن محصولات کشاورزی رسد که متاسفانه ما به تغییرات اقلیمی هم دست و پنجه نرم می کنیم.
جوزانی گفت: کشاورزی شور باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کند،معمولا شبکه های اجرایی هم افزایی در این بخش را ندارند. به طور قطع توسعه کشاورزی دانش بنیان مبتنی بر فناوری های نوین کشاورزی بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی برای رفع چالش های بخش کشاورزی لازم است.
صالحی جوزانی درباره چالش های مهم بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور تا سال1430 گفت: تا آن زمان افزایش جمعیت کشور تا حدود 100 میلیون نفر و نیاز کشور به محصولات کشاورزی حدود 200 میلیون تن خواهد رسید این در حالی است که اکنون نیاز کشور به محصولات کشاورزی 150 میلیون تن است
رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: اکنون نزدیک به 200 شرکت دانش بنیان فناور و هسته ای در بخش بیوتکنولوژی کشاورزی فعال است که ارزش محصولات آنها حدود 500 میلیون دلار است و باید این میزان به 2 میلیارد دلار برسد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران