پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 582859 تاریخ : 1400/03/30-12:48:00
,10029,4,
نوع جدید کرونا، مسری تر از قبل به میدان آمد

نوع دلتای کرونا در حال تبدیل شدن به نوع غالب کووید در سطح جهانی است

نوع جدید کرونا، مسری تر از قبل به میدان آمد

مقامات WHO هفته گذشته هشدار دادند که نوع دلتا علائم شدیدتری ایجاد می کند اما برای تأیید این نتیجه گیری تحقیقات بیشتری لازم است. هنوز هم نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد سویه دلتا می تواند علایم متفاوتی را نسبت به انواع دیگر ایجاد کند.

به گزارش بانک و صنعت، دلتا، نوع بسیار مسری کووید 19 که برای اولین بار در هند شناسایی شد، در حال تبدیل شدن به سویه غالب این بیماری در سراسر جهان است. دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت درباره این موضوع هشدار داد. سی ان بی سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری در ژنو گفت: به همین دلیل قابلیت انتقال این ویروس افزایش یافته است.

مطالعات نشان می دهد نوع دلتا کووید حدود 60 درصد بیشتر از نوع آلفا قابل انتقال است. نوع آلفا اولین بار در انگلیس شناسایی شد که نسبت به سویه اصلی ویروس که اواخر سال 2019 از ووهان چین شیوع پیدا کرد، مسری تر بود. به گفته این دانشمند، به دلیل انواع در گردش ویروس، وضعیت جهانی بسیار فعال است.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرده بود که این نوع به بیش از 80 کشور گسترش یافته است همین طور که در سراسر جهان گسترش می یابد، جهش های بعدی هم در کار خواهد بود. این نوع اکنون 10 درصد از کل موارد جدید در ایالات متحده را تشکیل می دهد، این در حالی است که طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، هفته گذشته این میزان 6 درصد بوده است.

روچل والنسکی، مدیر CDC از امریکایی ها خواست تا واکسیناسیون را انجام دهند. او گفت که انتظار دارد دلتا به نوع غالب ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل شود. اگرچه نوع دلتا انتقال پذیری زیادی دارد، اما واکسن ها در برابر آن تأثیرگذار هستند.

در انگلستان اخیرا، سویه دلتا از آلفا پیشی گرفت و به سویه غالب در این کشور تبدیل شد. نوت دلتا اکنون بیش از 60 درصد از موارد جدید کرونا را در انگلیس تشکیل می دهد.

WHO ماه گذشته درباره دلتا، ابراز نگرانی کرده بود. اگر این نوع از ویروس نشان دهد که مسری تر، کشنده تر و مقاوم تر در برابر واکسن و درمان های فعلی است، به عنوان هشدار و نگرانی در سازمان جهانی بهداشت برچسب گذاری می شود.

مقامات WHO هفته گذشته هشدار دادند که نوع دلتا علائم شدیدتری ایجاد می کند اما برای تأیید این نتیجه گیری تحقیقات بیشتری لازم است. هنوز هم نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد سویه دلتا می تواند علایم متفاوتی را نسبت به انواع دیگر ایجاد کند.

دانشمندان هنوز به اطلاعات بیشتری در مورد این نوع از ویروس نیاز دارند از جمله تأثیر آن روی اثرگذاری واکسن کووید.

شرکت آلمانی CureVac در یک آزمایش بالینی 40 هزارنفری، عنوان کرد که واکسن کووید 47 درصد تأثیرگذاری روی این نوع از ویروس دارد.

تجزیه وتحلیل بهداشت عمومی انگلیس هم عنوان کرد که دو دوز از فایزر و آسترازنکا در برابر بستری شدن در بیمارستان برای نوع دلتا، بسیار مؤثر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران