پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 659381 تاریخ : 1402/06/30-11:10:57
,13,
نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستایی و عشایری برگزار می شود

نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستایی و عشایری برگزار می شود

نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستایی و عشایری در تاریخ 12 تا 18 مهر در مصلی تهران برگزار می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نشستی با مدیران کل روستایی استانداری های سراسر کشور در محل معاونت توسعه روستایی، گفت: با توجه به اینکه در دولت قبل رویکرد توجه به روستاها و مناطق محروم کشور ضعیف بود این معاونت هم در عملکرد خود دچار مشکلات و ضعف هایی شده بود اما از آنجا که رویکرد دولت سیزدهم توجه به روستاها و مناطق محروم کشور است اتفاقات خوبی برای این معاونت رقم خورده که باعث توجه و اهتمام بیشتر به آبادانی روستاهای کشور شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: پیش تر تصمیم گیری در امور روستا به صورت پراکنده در نهادهای متعددی انجام می شد که این موضوع در دولت سیزدهم با تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی مرتفع شد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور محور تصمیم گیری ها برای امور روستا شده است.

مدنی افزود: همچنین بانک جامع اطلاعات محرومیت کشور ایجاد شده که اقدامات انجام شده در چهل ساله انقلاب برای رفع محرومیت و رونق روستاها در آن جمع آوری شده است که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: منابع ویژه نیز برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال روستایی در نظر گرفته شده که همه مدیران روستایی استانی می توانند این واحدها را به این معاونت معرفی کنند تا ملزومات رشد تولید آنها فراهم شود.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی، به توسعه سخت افزاری و نرم افزاری در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: درگاه جامع خدمات و مجوزهای روستایی از جمله این موارد است که مقرر شده است تمام خدمات روستایی توسط همه دستگاه در درگاه واحدی ارائه شود.

مدنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستایی و عشایری از تاریخ 12 الی 18 مهر ماه سال جاری گفت: این نمایشگاه بزرگترین رویداد روستایی در کشور خواهد بود که در مصلی تهران برگزار می شود و امیدواریم بیش از 2 میلیون نفر بازدیدکننده داشته باشد.

وی افزود: این نمایشگاه به دنبال آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و تولیدات روستایی است تا نگاه ها به سمت روستاها متوجه شود و از مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری شود تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: در این رویداد نمایشگاهی که «روستا آباد» نامگذاری شده است تولیدکنندگان برتر روستایی و عشایری با حدود 1200 غرفه به عرضه محصولات خود خواهند پرداخت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران