پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 7931 تاریخ : 1392/02/10-12:22:01
,16,19,20,
 برگزاری محافل مناظره کاندیداهای انتخاباتی  در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه بین المللی‌ کتاب تهران آمادگی دارد

برگزاری محافل مناظره کاندیداهای انتخاباتی در نمایشگاه کتاب

وزیر ارشاد در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد:

کاندیدهای ریاست جمهوری چون هنوز در مرحله بیام و نیام‌ هستیم کسی از نظر ما به طور قطعی کاندیدای ریاست جمهوری نیست و هر نظری که وزارت کشور داشته باشد ما هم آمادگی داریم

سیدمحمد حسینی‌" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین المللی‌ کتاب تهران آمادگی لازم برای برگزاری محافلی برای مناظره کاندیداهای انتخاباتی را در نزد اهالی فکر و اندیشه دارد افزود: در مورد بحث کاندیداهای ریاست جمهوری چون هنوز در مرحله بیام و نیام‌ هستیم کسی از نظر ما به طور قطعی کاندیدای ریاست جمهوری نیست و هر نظری که وزارت کشور داشته باشد ما هم آمادگی داریم.
وی گفت: محیط‌های دانشگاهی و علمی می توانند کمک شایانی به برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات ریاست جمهوری بکنند.
"سیدمحمد حسینی‌" در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوالی که آیا حمایت مالی برخی از شرکت‌ها همچون همراه اول از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی به معنای سلطه فکری آنها بر فرهنگ کشور است اظهار داشت: اینکه ما حامی مالی برای کارهای فرهنگی داشته باشیم فی‌نفسه زیان‌بار نیست اما این به معنای آن نیست که آنها بتوانند نظرات خود را بر کار ما تحمیل بکنند.
"علی اسماعیلی‌" معاونت  فرهنگی وزارت ارشاد نیز در همین مورد گفت: در بحث کار گروهی با عنوان شورای سیاست‌گذاری صنعت نشر نیز چهار گروه در جهت توسعه کتاب و کتابخوانی‌ به ما کمک می‌کنند.
"حسینی‌" در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید کیفیت حضور ناشران بین المللی‌ در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین المللی‌ کتاب تهران چگونه خواهد بود افزود: کمرگ‌ قول مساعدت داده و تا به امروز حدود 90 هزار کتاب ناشران خارجی از کمرگ‌ ترخیص شده و به نمایشگاه رسیده است.
وی تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطعلق‌ به نظام است و هیچ شخص خاصی حق آن را ندارد که بگوید نمایشگاه مالی اوست‌.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه چیز شفاف است و ما نگاه تجاری و سوداگرانه‌ به نمایشگاه نداریم اما هزینه‌ةای برقراری این رویداد قابل توجه است.
وی در خصوص کلنگ‌زنی مکانی خاص برای برگزاری نمایشگاه ادامه داد: قرار شد هیچ پروژه جدید عمرانی به دلیل اختصاص پیدا نکردن بودجه شروع نشود و به نظر باغ کتاب می‌تواند جوابگوی برگزاری نمایشگاهی با فضای صد‌و‌سی هزار متر مربع باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: امسال سالن یاس برای سومین سال به ارائه خدماتی می‌پردازد.
در همین مورد معاون فرهنگی وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: هدف اصلی از برپایی سالن یاس ارائه تصویری مناسب از نشر کشور و نمایش‌های موضوعی چاپ‌های نشر اول در سال 91 است.
وی تصریح کرد: ارائه آمارهایی از وضعیت کتابخانه‌های ارائه وضعیت تولید علمی کشور از دیگر فعالیت‌های سالن یاس به شمار می‌آید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران