پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509241 تاریخ : 1398/12/19-11:34:56
,23,17,
نقش مالیات در تضمین سلامت عمومی جامعه

نقش مالیات در تضمین سلامت عمومی جامعه

طبق اصول قانون اساسی کشور، یکی از مهمترین وظایف دولت، تامین بهداشت و درمان مردم است و بر همین اساس، دولت باید منابع مورد نیاز آن را تامین کند.

بانک و صنعت، تخصیص اعتبارات پایدار به این امر مهم، نیازمند هماهنگی دولت و مجلس و برنامه ریزی دقیق و مستمر است و می توان گفت یکی از منابع پایدار، مالیات پرداختی توسط مردم است که می‌توان از آن در مسیر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کرد.
بر همین اساس و با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، بیمه سلامت شکل گرفت و قرار شد یک درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به این امر اختصاص یابد.
طرح تحول سلامت، یک طرح موفق ملی است که از زمان اجرا، موفق به کسب حداکثری رضایتمندی مردم شده و تاثیر زیادی در تحول سلامت جامعه داشته است. تداوم این رضایتمندی منوط به تعیین یک بودجه پایدار است و اگر دولت اراده کند، منابع مورد نیاز نظام سلامت فراهم می‌شود.
بااجرای این طرح، دراقصی نقاط کشور مراکز جامعه سلامت، امکانات آزمایشگاهی و حتی دندانپزشکی ایجاد شده و مردم نیز از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده بهره مند شدند و با روند ایجاد شده طبیعی است که انتظار داشته باشیم که طرح تحول سلامت با تامین منابع مالی در سال های آتی تداوم داشته باشد.
این طرح، توانسته است تحولات قابل توجهی در سیستم بهداشت و درمان کشور ایجاد کند و پر واضح است که تداوم این رضایتمندی با تخصیص اعتبارات پایدار به نظام سلامت ، باید یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت و مجلس باشد.
بر کسی پوشیده نیست که حوزه بهداشت و درمان رابطه مستقیمی با سلامت جامعه دارد و بی‌توجهی در تخصیص منابع پایدار به وزارت بهداشت، بار هزینه‌های کشور را افزایش می‌دهد. لذا درآمدهای مالیاتی به مانند نوشدارویی برای حفظ و برقراری سلامت جامعه عمل می کند و آحاد مردم جامعه باید بدانند که با مشارکت در پرداخت مالیات، در واقع سلامت خود و خانواده شان را تضمین می نمایند.
سایت وزارت بهداشت و درمان در گزارش اقدامات و عملکرد خود در سال 98 آورده است:
- کاهش سهم مردم از هزینه بستری از 37 درصد به 5 درصدبرای روستائیان و 10 در صد برای شهر نشینان و حمایت مالی از 13992000 میلیون بیمار بستری
-حمایت مالی از بیماران بستری در برابر هزینه ها در بیمارستانهای دولتی برای 77.4 % جمعیت کشور به صور ت هدفمند
این اقدامات از محل مالیات اختصاص داده شده انجام شده و تنها بخش کوچکی از مشارکت مردم در اداره امور کشور می باشد که به راستی جای تقدیر دارد.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران