پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 563194 تاریخ : 1399/12/09-11:28:54
,9,
نسخه نویسی الکترونیک در توسعه خدمت رسانی به بیماران اهمیت بسزایی دارد

نسخه نویسی الکترونیک در توسعه خدمت رسانی به بیماران اهمیت بسزایی دارد

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه استقبال از طرح نسخه نویسی الکترونیکی بسیار خوب بوده و پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: نسخه نویسی الکترونیک در توسعه خدمت رسانی به بیماران اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصاحبه تلویزیونی برنامه گفتمان از سیمای استان گلستان، با موضوع توقف چاپ و صدور دفترچه های درمانی سازمان تامین اجتماعی با حضور دکتر منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به صورت تلفنی و دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان به صورت حضوری برگزار شد.

دکتر منوچهری در این برنامه طی گفتگویی تلفنی گفت: سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه به دنبال حذف دفترچه درمانی به عنوان حذف خدمات درمانی از سازمان نبوده و تفکیک دو طرح نسخه نویسی الکترونیک و توقف چاپ و صدور دفترچه های درمانی که نهایتا یک هدف را دنبال می کنند، به علت آماده نبودن زیرساختها در بخشی از حوزه های نظام سلامت در کشور بوده است.

وی افزود: اجرای این طرح که تکلیف قانونی ماست و بر اساس قوانین بالادستی صورت می گیرد، با همت جمعی در کشور به خوبی در حال اجراست و پیشرفت خوبی داشته ایم و اکنون بیش از سه چهارم نسخ تحویلی در بستر الکترونیک تولید می شوند.

دکتر منوچهری گفت: ما در کشور با 20 هزار پزشک طرف قرارداد هستیم اما الان خوشبختانه 24 هزار پزشک در حال تولید نسخ الکترونیک هستند و این نکته بیانگر استقبال جامعه پزشکی از این طرح است به نحوی که در فروردین 3 درصد نسخ الکترونیک بود ولی در بهمن ماه به سطح تولید 49 درصد نسخ الکترونیک رسیدیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ما پزشکان را وادار به استفاده از سامانه تامین اجتماعی نکرده ایم و این امکان وجود دارد که از سامانه های مختلف موجود در کشور استفاده کنند و با استفاده از سامانه های رابط نسخ را به سازمان تامین اجتماعی منتقل نمایند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان نیز در این برنامه از معاون درمان سازمان به جهت توجه ویژه به استان گلستان تقدیر کرد.

دکتر احمد نصرتی گفت: توقف چاپ دفترچه های درمانی سازمان تامین اجتماعی از اول اسفند ماه و تحقق نسخه نویسی الکترونیک یکی از اقدامات پیشرو سازمان است که این طرح مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بسیاری دارد و اجرای این طرح فقط 4 هزار میلیارد تومان می تواند در منابع سازمان در سال صرفه جویی نماید.

وی همچنین به شفافیت در فرایند درمان بیماران اشاره کرد که می تواند برای بیمه شدگان و سازمان منفعت زیادی به همراه داشته باشد، امکان تهیه داروهای تجویزی از تمام داروخانه های کشور، کاهش خطاهای پزشکی و از بین رفتن تداخلات دارویی، رویت سوابق بیمار، جلوگیری از سوء استفاده از خدمات سازمان توسط غیر بیمه شدگان، پیشگیری از انتقال بیماریها، کاهش فضای مورد نیاز جهت بایگانی نسخ، کاهش 60 میلیون تردد جهت صدور یا تمدید دفترچه، پیشگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان، کاهش استفاده از کاغذ، کاهش آلودگی هوا و ... را می توان از این دست برشمرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: تمام پزشکان و پیراپزشکان و داروسازان می توانند طرف قرارداد سازمان باشند و بیمه شدگان برای مراجعه به مراکز درمانی صرفا یکی از سه مدرک کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی که دراختیارشان است را به همراه داشته باشند، کفایت می کند.

دکتر نصرتی با اشاره به موضوع توقف چاپ دفترچه، راه های استحقاق درمان را یادآوری کرد و راه های مختلف بهره مندی از خدمات درمانی را بیان کرد و اجرای کامل این طرح را به نفع بیمه شدگان ، جامعه پزشکی و سازمان دانست و پرداخت روزانه مطالبات جامعه پزشکی را یکی از مهم ترین مزایای این طرح برشمرد.

وی از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، انجمن های داروسازان، انجمن فیزیوتراپان و بطور کلی جامعه پزشکی به دلیل همراهی با این طرح تقدیر کرد و نقش این قشر فرهیخته را بسیار موثر دانست.

دکتر نصرتی توقف چاپ دفترچه های درمانی را از جمله الزامات قانونی بر مبنای برنامه ششم توسعه کشور دانست و گفت: مصوبات ابلاغی شورای عالی اجرایی فناوری کشور نیز بر این موضوع در راستای دولت الکترونیک تاکید دارد و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه پیشگام بوده است.

دکتر نصرتی در خصوص طرح های عمرانی استان گفت: تلاش می کنیم تا در تمام شهرستان های استان مرکز درمانی ملکی داشته باشیم و این با حمایت جدی ستاد مرکزی در حال تحقق است و ما به زودی و تا هفته تامین اجتماعی سال آتی 12 پروژه را به بهره برداری خواهیم رساندتا بیمه شدگان بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی همچنین افزایش توان تخصصی مراکز درمانی را از جمله برنامه های آتی دانست و در خصوص شیوع کرونا نیز گفت: تاکنون 4 هزار و 500 بیمار را بستری و یک و نیم میلیون مراجعه را غربالگری کرده ایم و تمام پروتکل های بهداشتی را در مراکز درمانی رعایت کرده ایم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران