پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 575586 تاریخ : 1400/01/10-10:52:46
,10030,
نرخ ارز کنترل شود کارگران نفس می کشند!

اولویتهای سال 1400

نرخ ارز کنترل شود کارگران نفس می کشند!

یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر نوسان نرخ ارز و قیمت دلار در بازار کنترل شود امسال به لحاظ معیشتی سال خوبی برای کارگران و شاغلان و بازنشستگان خواهد بود.

به گزارش بانک و صنعت: حمید نجف در گفت و گو با ایسنا، درباره اولویتهای سال جدید در حوزه بازار کار و اقتصاد اظهار کرد: با توجه به آنکه کرونا امسال هم با ما خواهد بود تاکید و انتظار این است که به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش توجه شود و تامین واکسن در داخل نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته سال سختی برای همه مردم و کشور بود و نمی توانیم مشکلات را گردن دولت بیاندازیم چون از یک طرف با تحریم های ظالمانه رو به رو بودیم و از طرف دیگر کرونا به ما فشار آورد و کسب و کارها و بنگاهها را تعطیل کرد.

کارگران روزمزد و ساختمانی محروم از مزایای بیمه بیکاری

این کارشناس حوزه کار افزود: متاسفانه بسیاری از کارگران روزمزد و کارگران ساختمانی از مزایای بیمه بیکاری و دریافت وام کرونا محروم ماندند و سال را با دشواری پشت سر گذاشتند طبعا عده ای از کارگران تحت تاثیر کرونا بیکار و خانه نشین شدند و به لحاظ درآمدی و معیشتی مشکل پیدا کردند که دولت با همکاری وزارت کار در بحث بیمه بیکاری به سرعت وارد عمل شد هر چند که پرداختی ها گاهی به موقع نبود و واریزی ها با تاخیر انجام گرفت.

نجف درباره تاثیرگذاری کرونا بر بازار کار در سال 1400 گفت: اگر چه باید مراقب کرونا باشیم ولی تصور نمی کنم که امسال کرونا به آن شکل که در سال گذشته آسیب زد و باعث رکود شد به بازار کار لطمه بزند و منتج به بیکاری شود چون اثر خود را سال قبل گذاشت.

بیشترین تاثیر کرونا روی بنگاههای کوچک و تولیدی

وی ادامه داد: به اعتقاد من کرونا در سال جدید بیشتر روی بنگاههای کوچک و واحدهای تولیدی که ممکن است توان افزایش حقوق و دستمزد را نداشته باشند تاثیرگذار خواهد بود چون سال گذشته کارگران و اکثر حقوق بگیران قدرت خرید چندانی نداشتند و همین امر موجب شد تا کارگاههای کوچک و تولیدی ها فروش نداشته باشند و اصطلاحا زمین گیر شوند.

نجف گفت: امسال باید بیشتر هوای واحدهای کوچک را داشته باشیم و آنها را حمایت کنیم تا مبادا دچار رکود شوند و به تعدیل نیرو روی بیاورند.

به اعتقاد این کارشناس حوزه کار، اگر بتوانیم امسال نرخ تورم و به خصوص نرخ ارز و دلار را کنترل کنیم کارگران نفسی می کشند و به لحاظ معیشتی سال خوبی برای کارگران،شاغلان و بازنشستگان خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 697
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران