پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 7740 تاریخ : 1392/01/16-11:56:53
,16,19,22,
نباید از خرد جمعی غفلت کرد

دکتر قالیباف،

نباید از خرد جمعی غفلت کرد

دکترفالیباف معتقد است که نباید از خرد جمعی غافل بود و حزب‌اللهی کسی است که کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برساند .

 
 

به گزارش بانک و صنعت محمدباقر قالیباف  در جمع علما و روحانیون حوزه علمیه مشهد در محل مسجد العلی، اظهار کرد: تداوم و جاودانگی انقلاب اسلامی به برکت آرمان‌های بلند امام راحل (ره) این مرد الهی و برکت خون شهدا و همچنین حضور حداکثری و همیشگی آحاد ملت ایران است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نعمت را در اختیار خود داشته و چه نعمتی فراتر از زیستن در نظامی که تنفس و ارتزاق در آن زیر سایه پرچم انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بوده و همچنین پرچمدار این ملت ولایت فقیه باشد.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: نباید انقلاب اسلامی را انقلابی سیاسی بدانیم چرا که این انقلاب دستاورد نیت‌های خالص مردمی پرشور و پایبند به اسلام، نظام، انقلاب، رهبر و ولایت فقیه بوده و در راه توسعه دین پای کار آمده‌اند.

وی ادامه داد: در فراز و نشیب‌های بعد از انقلاب صبر همراه با حضور پرشور آنان در عرصه‌های انقلابی از حیث وفاداری و آرمان‌های نظام است.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان راهپیمایی 22 بهمن سال 91 را حماسه سیاسی توصیف کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها و شرایط نابسامان به ویژه در حوزه اقتصاد باز هم شاهد حضور حداکثری مردم در 22 بهمن سال 91 بودیم و این نشان از آن دارد که هنوز انقلاب و نظام طرفداران همیشگی خود را دارد.

قالیباف با تاکید بر اینکه قرن 21، قرن امام خمینی(ره)‌است، یادآور شد: ایده‌پردازان غربی که در دهه‌های اخیر دین را افیون جامعه می‌دانستند، امروز به صراحت اعتراف می‌کنند که قرن 21، قرن روح‌الله و امام خمینی(ره) است.

شهردار تهران افزود: زمانی انقلاب به وقوع پیوست که حاکمیت در جهان در سیطره بلوک غرب و شرق بود و دین جایگاهی در زندگی بشر نداشت.

وی خاطرنشان کرد: حماسه عظیم دفاع مقدس نیز حماسه‌ای سیاسی بوده و در این حماسه به جهانیان ذلت صدام را اثبات کردیم؛ در دفاع حماسه عظیم دفاع مقدس عزت نظام اسلامی مستدام شده و به برکت خون شهدا و مظلومیت‌های پشت خاکریزهای جبهه این عزت رو به توسعه و جاودانگی است.

قالیباف اذعان داشت: تداوم انقلاب و جاودانگی عزت نظام اسلامی با سیاست‌های خارجی راه به جایی نبرده و این عزت و جاودانگی نشأت گرفته از سنت و وعده الهی است.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان از مبانی نظری و برنامه عملی با عنوان دو رکن مهم توسعه یافتگی و حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی یاد کرد و افزود: برای مدیریت صحیح در مرحله نخست باید به مبانی نظری نگاه ویژه داشت و با برنامه‌ریزی صحیح به درستی به اجرای آن مطابق با شرایط بپردازیم.

وی ادامه داد: باید بدانیم مدیریت و اداره باید در چارچوب نظام اسلامی باشد و هرگونه تصمیم‌گیری که منافات با نظام اسلامی داشته باشد و متمایل به مکاتب دست‌ساز بشر شود، نوعی انحراف محسوب می‌شود و این یعنی آب در آسیاب آمریکا ریخته‌ و به خون شهدا خیانت کرده‌‌ایم.

فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: صداقت، عقلانیت و گذشت از موارد مهمی است که باید در حوزه مدیریت لحاظ شود و به نوعی باید هم پرکار باشیم و هم کار خوب ارائه دهیم؛ خرد جمعی مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

قالیباف اظهار داشت: حزب‌اللهی کسی است که کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برساند و کسی که فقط در این حوزه به شعار بسنده کند، خیانت به نظام و آرمان‌های انقلاب کرده است.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با اشاره به انتخابات خرداد ماه سال جاری گفت: انتخابات از مسائلی است که نیازمند حضور حداکثری و مشارکت همگانی بوده و این عرصه‌ای است که باید در آن با انقلاب و آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان کنیم.

قالیباف یادآور شد: کسانی که با عنوان کاندیدا و هم افرادی که رأی می‌دهند و در واقع همه آحاد جامعه در مسئله انتخابات تأثیرگذار بوده و اهمیت آن از این جهت مشخص می‌شود که انتخاب رئیس جمهور با عنوان رئیس قوه مجریه سبب حل بحران بسیاری از معضلات می‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید تصمیم و نگاه عقلانی و به دور از احساس در انتخابات داشته باشیم، اظهار کرد: ایجاد تنش و اصطلاحاتی همچون موج به دور از فرهنگ دینی بوده و بیشتر تمایل به فرهنگ غرب داشته و این نگاهی احساسی و به دور از منطق و عقلانیت است.

وی تصریح کرد: با موج نمی‌توان حماسه سیاسی خلق کرد چرا که حماسه همچون فرهنگ عاشورا، حماسه دفاع مقدس به دور از ریا، دروغ، پرده‌دری بوده و در واقع می‌توان گفت حماسه در خود بار معنوی و دینی دارد.

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان با اشاره به اینکه باید نگاه جدی به شاخصه‌های رهبری در انتخابات داشته باشیم، گفت: اگر در انتخابات به شاخصه‌های رهبری توجه جدی داشته باشیم می‌توانیم با انتخابی عقلانی و به دور از بداخلاقی‌ها رئیس جمهور کارآمد را روی کار بیاوریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: کارنامه درخشان و سوابق مثبت در حوزه خدمت به نظام، مسئله‌ مهمی است که باید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند چرا که ریاست قوه مجریه لازمه توانایی مضاعف و برنامه‌ریزی صحیح است؛ کارنامه، برنامه و تیم کاری سه اصل اساسی در اداره صحیح دولت است.

قالیباف در خاتمه از نقش مهم علما و روحانیون در اداره کشور یاد کرد و اذعان داشت: هیچ صنفی به اندازه روحانیت در جبهه شهید نداده و باید در جبهه نظام همواره علما پای کار باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران