به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این همایش که روز جمعه 21 فروردین ماه سال جاری در سالن همایش های هتل همای تهران و با حضور اعضای هیئت مدیره، سهامداران و مدیران ستادی و روسای کلیه شعب کشور و همچنین کارکنان شعب و ستاد شاغل در این بانک در تهران برگزار شد، سرپرست بانک کارآفرین از زحمات کلیه همکاران در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو بانک بتواند همچون سال های گذشته گام های استواری را برای رسیدن به اهداف تعیین شده در واحدهای صف و ستاد بانک بردارد.
سرپرست بانک در ادامه ضمن ابراز خوشبینی نسبت به نتایج تفاهم هسته ای لوزان، اظهار داشت: صنعت بانکداری کشور و بالطبع بانک کارآفرین در سال 93، در وضعیت چندان خوبی نبود و واقعیت این است که اکثر بانک های کشور نتوانستند بودجه و منابع و مصارف پیش بینی شده در این سال را تحقق بخشند، و متأسفانه بانک کارآفرین نیز برای اولین بار پس از 15 سال از زمان تأسیس آن، مشمول این شرایط شد. اما با این اوصاف امیدواریم با گام های مثبت و موثری که تاکنون در مسایل هسته ای برداشته شده است، راه ما در سال پیش رو برای تحقق اهدافمان چندان ناهموار نباشد.
وی افزود: خوشبختانه ایستادگی و در عین حال تدبیر دولت تدبیر و امید و دستگاه دیپماسی کشور در مذاکرات اخیر باعث شد تا کشور ضمن حفظ دستاوردهای هسته ای، بتواند روزنه های امید را به اقتصاد و معیشت مردم برگرداند.
آیت اللهی در ادامه با اشاره به شرایط رقابتی بازار مالی و پولی کشور، اشاره کرد: هم اکنون ما در کشور دارای 30 بانک و موسسه مالی و اعتباری رسمی و مجاز هستیم که حدود 20 هزار شعبه، 200 هزار کارمند، 3 هزار دستگاه خودپرداز و... در سراسر کشور دارند. این آمار نشان می دهد که ما باید خود را مهیای رقابتی سخت و دشوار کنیم.
وی ضمن ابراز خوشبینی به آینده، ادامه داد: اگرچه که ما در یک شرایط تنگاتنگ رقابتی هستیم اما فراموش نکنیم که بانک کارآفرین دارای یک سرمایه انسانی و پتانسیل بسیار خوب و آموزش دیده است و مسلماً هیچ بانکی با وجود داشتن چنین نیروهای کارآزموده، بااستعداد و سختکوش نباید نگران این بازار رقابتی دشوار باشد.

سرپرست بانک کارآفرین تصریح کرد: بانک کارآفرین همواره قدردان سرمایه انسانی خوب خود بوده و هست و این بانک بر آن است تا با اجرای برنامه های مستمر آموزشی بتواند این سرمایه خود را غنی تر و به روزتر کرده تا در سایه آن محکم و استوار به حرکت روبه پیشرفت خود به سوی اهداف تعیین شده حرکت کند.
آیت اللهی در ادامه با اشاره به برنامه های پیشروی بانک در سال جاری گفت: از جمله برنامه های بسیار مهمی که در سالجاری بانک بدنبال آن است اجرای پروژه «بانکداری شرکتی» است. و این امر دقیقاً در راستای خط مشی اصلی بانک در زمان تأسیس آن، یعنی تمرکز بر بانکداری کلان نیز می باشد.
وی خاطرنشان کرد: بی تردید موفقیت پروژه بانکداری شرکتی و به طور کلی موفقیت بانک در سایه یک بازاریابی موفق و قدرتمند امکانپذیر است و امیدواریم این لایه های مختلف بتوانند در کنارهم در راستای اهداف بانک حرکت کنند.
سرپرست بانک کارآفرین در ادامه با اشاره توسعه بانکداری الکترونیک اظهار داشت: امروز حدود 7 میلیارد تلفن همراه در جهان وجود دارد و تقریبا عمده جمعیت جهان به فضای مجازی و شبکه وب جهانی متصل هستند. به طور کلی باید گفت که امروز استفاده از فضای مجازی جزیی اساسی از زندگی روزمره انسان شده است. بر این اساس لزوم توجه بیش از بیش بنگاه های اقتصادی نیز به ظرفیت های این فضای مجازی افزون شده است. بنابراین در عصر حاضر در حوزه صنعت بانکداری توجه به ظرفیت بانکداری الکترونیک را نباید نادیده گرفت.
آیت اللهی افزود: البته خوشبختانه از منظر بانکداری الکترونیک، بانک کارآفرین چندان با بانک های دیگر اختلاف سطح ندارد و عقب نمانده است اما باید سعی کرد بنیان های این نوع بانکداری را در بانک کارآفرین تقویت نموده، وگسترش داد. به طور مثال باید در سالجاری ایجاد سیستم بانکداری همراه(Mobile Banking) را در بانک کارآفرین شروع کرده و به نتیجه رساند.
همچنین وی با اشاره به برنامه بانک برای توسعه پایانه های فروش(pos)خاطرنشان کرد: از منظر توسعه پایانه های فروش تا امروز کارهایی انجام شده اما باید تلاش خود را مضاعف کرد تا از این منظر بانک کارآفرین بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد و از قافله رقبا عقب نماند.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت مشتری مداری نزد بانک کارآفرین، گفت: پایه و اصول کار ما در بانک کارآفرین بر مشتری مداری بنا شده است. و خوشبختانه این بانک همواره از سوی نهادهای اقتصادی مستقل و همچنین بانک مرکزی به مشتری مداری شهره بوده است.
سرپرست بانک کارآفرین افزود: برای جذب و حفظ منابع باید به سراغ روش های جذاب برای مشتریان بود. البته نباید این مسئله باعث شود تا ضوابط و بخشنامه های بانک مرکزی نادیده گرفته شود. چرا که قانونمداری همواره اولویت ما بوده و هست. بانک کارآفرین این مسئله را عین مشتری مداری می داند.