پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670306 تاریخ : 1402/08/04-19:41:34
,23,10030,
مهارت شغلی جوانان بیکار

یادداشت

مهارت شغلی جوانان بیکار

یکی از مهمترین موضوعات در بحث ارزیابی توسعه یافتگی یک جامعه یا کشوراهمیت به مقوله نیروی انسانی و مهارتی در سطح جامعه است .

سیر تکاملی شغل ها در چند سال اخیر به سمت و سوی مکانیزه و رباتیکی شدن پیش رفته است و بسیاری از فرصت های شغلی از شروع انقلاب صنتعی به سمت جایگزینی انسان با ربات حرکت کرده است که این موضوع ناشی از صرفه اقتصادی ماشین ها نسبت به انسان است.

اما به راستی با وجود شغل های جدید جوانان ما که چندین سال طول کشیده یه شغل و حرفه ای را یاد بگیرند و با وجود ربات ها و گرانی های اخیر در سطح کشور بیداد می کند دولت برای این قشر جوان که دیگر فرصت یادگیری مشاغل جدید تر را ندارد دولت چه تذابیر و برنامه ای را مد نظر قرار داده است .

به طور مثال لوستر سازی که یه زمانی شغل پر در آمدی بوده اما اکنون با گرونی های بسیار ملت فقط می توانند شکم بچه هایشان را پر نمایند و خرید لوستر برای منزل یا محل کار به یه وسیله تشریفاتی تبدیل شده و کسانی که در این شغل و حر فه بودن با تغییر شغل که هیچ تخصصی دارند در سطح جامع به امرار و معاش می پردازند .

و حال می پر دازیم به چندین شغلی که در ده سال اخیر به وجود آمده و کسانی که با علم روز آشنایی ندارن به صورت کاملا لاکپشتی منزل نشین شده اند یا دارند می شنود.

و حال با ماشین ها که فعالیت انسان را به درستی و با دقت بیشتر بدون خستگی می توانند در 24 ساعت شبانه روز انجام دهند، این همان نکته ای است که باعث جایگزینی انسان و ماشین شده است و جایگزینی انسان با ربات می تواند باعث ایجاد فرصت های جدید شغلی نیز بشود و ربات حایگزین اصلی انسان شود

از جمله از شغل های که در ده های اخیر متولد شده استفاده از ابزارها و لوازم پایش سلامتی همچون ساعت ها و دستبندهای هوشمند و چیپ های سلامتی کاشتنی که به صورت مداوم و مستمر اطلاعات سلامتی ما را تحلیل می کنند، نیاز به مراجعه مستمر به پزشک و یا پرستار را کمتر کرده است و این ابزارها اطلاعات ضروری را می توانند به تلفن هوشمند یا پزشک ارسال نمایند و پزشک به صورت غیر حضوری وضعیت سلامت بیمار را تحت نظر می گیرد.

استفاده از ربات های دستیار پزشک و ربات های جراح در آینده بیشتر می شود و هرچند هم اکنون برخی از ربات های جراج به صورت محدود در برخی بیمارستان ها استفاده می شوند.

حمل و نقل از زیرساخت های مهم جامعه است رانندگان تاکسی بخشی از جامعه هستند که پیشرفت تکنولوژی بر شغل آنها تاثیر می گذارد و وجود تاکسی های اینترنتی در کشورمان و دنیا بخشی از تاثیر مثبت آن است اما بخش منفی آن استفاده از تاکسی های خودران است و در چند سال اخیر شرکت های بزرگ دنیا سعی بر خودران کردن اتوموبیل ها و استفاده از آنها در ناوگان حمل و نقل شهری کرده اند.

و بسیار شغل دیکر که ماشین یا علم روز جای گزین شغل های سنتی قدیم شده است و دولت عزیز کشور ما نباید در هر شغل با وجود علم تازه افراد همون شغل رو با علم روز آشنا کنند که مردم بتوانند با نون حلال به امرو معاش بپردازند و دست به کارهای ناجور نزنن...

سمیه کرکوند



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران