پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495331 تاریخ : 1398/09/30-10:54:11
,23,17,
مروری کوتاه به موارد مصرف مالیات برارزش افزوده

مروری کوتاه به موارد مصرف مالیات برارزش افزوده

در طبقه بندی ارکان هر حکومت، اقتصاد زیربنایی ترین و اصلی ترین رکن می باشد و شناسایی عوامل موثر بر تقویت و تضعیف اقتصاد، مهمترین هدف کشورداری و رسیدگی به امور مملکتی است. علم اقتصاد به بررسی ویژگیهای اقتصاد سالم و توانمند و عوامل موثر در پیشرفت آن پرداخته و ج اقتصاد را در میزان موفقیت کشورها واکاوی می نماید.

بانک و صنعت، بی شک اجزای تشکیل دهنده اقتصاد هر کشور در اوج گیری و ارتقای مقام آن در سطح بین الملل نقش بسزایی دارد. مالیات مهمترین جزء اقتصاد در سالهای اخیر در سطح جهانی است که به جرات می توان گفت بیشترین تاثیر را در شاخصهای پیشرفت کشورهای توسعه یافته داشته است.
مالیات بر ارزش افزوده نوع جدیدی از مالیات است که چند دهه از تاریخ اجرای آن در برخی کشورها می گذرد.اهمیت این نوع مالیات در سالهای اخیر در تمام دنیا و مخصوصا کشورهای در حال توسعه شناخته شده است و همه این کشورها در بسط و گسترش آن و افزایش میزان آگاهی جامعه از نقش مالیات بر ارزش افزوده در عمران و آبادانی شهرها و کشورها سخت در تلاش و کوشش می باشند.
در کشور ما نیز چند سالی است که مالیات برارزش افزوده پس از بررسیهای کارشناسی و طی مراحل قانونی در مجلس به مرحله اجرا در آمده است. درآمد حاصل از اجرای این مالیات در بازسازی و تقویت پیکر اقتصاد کشور بی بدیل بوده است. تزریق یک درصد از مالیات برارزش افزوده به بخش بهداشت و سلامت، ماندگارترین نقش آن است.
اکنون که اقشار مختلف جامعه از زیر بار فشار هزینه های گزاف بیماریها رهایی یافته و بهداشت و سلامت مردم از آینده روشنی برخوردار شده باید گفت که همراهی و همدلی مردم با دولت افتخار آفرین شده است.
واریز بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها، دهیاریها و بخشداریها که منشا عمران و آبادانی جای جای ایران است مهر تایید دیگری بر عزم ملی و وفاق همگانی است.
اکنون به جرات می توانیم بگوئیم مالیات بر ارزش افزوده تکیه گاه قدرتمندی برای اقتصاد کشور است و نقش و جایگاه آن در سطح کلان اقتصادی بسیار تاثیرگذار و حیاتی است.
در واقع، مالیات بر ارزش افزوده عادلانه ترین نوع مالیات است که به میزان مصرف اخذ می شود و همین مسئله موجب از بین رفتن فاصله طبقاتی و جلوگیری از تضییع حقوق اقشار آسیب پذیر می باشد.
تحقق عدالت مالیاتی و به تبع آن برقراری عدالت اجتماعی، چشم اندازی روشن از اجرای این نوع مالیات است که به نظر می رسد تا رسیدن به آن راه زیادی نمانده است.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران