پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8636 تاریخ : 1392/03/26-09:57:54
,16,19,20,23,
مردم به اعتدال رای دادند

تحلیل سیاسی روز

مردم به اعتدال رای دادند

اختصاصی " بانک و صنعت"

برخلاف آنچه که در رسانه های داخلی و خارجی به عمد یا سهو در خصوص اقبال آرای عمومی به یک جناح خاص " اصلاح طلب ها" مطرح است مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اعتدال گرایان رای دادن

به گمان نگارنده مردم 16 سال کلید اداره کشور را به اصولگرایان و اصلاح طلب ها سپردند و این بار خواستند با یک چرخش معنا دار این کلید را به دست گروه سومی قرار بدهند و ببینند چه اتفاق خوبی برای سرنوشت آنها و نظام رخ می دهد.

حزب اعتدال و توسعه به دبیرکلی دکتر محمدباقر نوبخت  که دکتر حسن روحانی نیز یکی از طرفداران  و وابستگان این حزب و تفکر است در این دوره از انتخابات پیروز میدان بودند.

رسانه ها، افکار عمومی، سیاسیون در داخل و خارج از کشور تصور می کنند که در کشور دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب حضور و فعالیت دارند، در حالی که همه آنها جناح سوم ، یعنی اعتدال گرایان را به کلی فراموش کرده بودند و این گروه با آرامش  و بدون جو سازی این بار مدیریت اجرایی کشور را در دست گرفتند. فراموش نکنیم که اعتدال گرایان به رهبری حزب " اعتدال و توسعه " مدت ها برای چنین فضایی برنامه ریزی کرده بود و به دور از هرگونه جنجال پیروز میدان شد. 

 

ضرورت هوشیاری اعتدال گرایان:

اکنون اعتدال گرایان باید با درک درست از شرایط موجود از موقعیت به دست آمده بهترین بهره را برده  و از اقبال مردم به آنها به خوبی استفاده کنند و ثابت کنند که جناح سومی در کشور وجود دارد که قدرت آنها کم تر از دو جناح دیگر نیست. 

غفلت رسانه ها،

نکته جالب توجه این است که تاکنون هیچ رسانه ای در داخل و خارج از کشور، چهره های مطرح و غیر مطرح سیاسی ، حزب یا گروه به این زاویه از انتخابات ریاست جمهوری ایران نگاه نکرده است و همه تصور می کردند که پیروز انتخابات اصلاح طلب ها بودند در حالی که به عقیده نگارنده هرگز چنین نبوده و اعتدال در این دوره با قاطعیت به پیروزی رسید.

اینده کشور بر مدار اعتدال گرایی،

درست است که حسن روحانی بعد از حمایت خاتمی و هاشمی رفسنجانی و کنار گذاشته شدن محمدرضا عارف بیش از 18 میلیون رای مردم را به دست آورد ، اما اقایان خاتمی و هاشمی در دوره 34سال انقلاب اسلامی در همه عرصه ها نشان داده اند که شخصیت هایی معتدل هستند، حتی اگر برخی به یکی از دو جناح تمایل نشان داده یا در برهه ای از تاریخ کشور جریان های سیاسی آنها را به خود منتسب می کردند.

 رفتار، کردار و گفتار این دو شخصیت برجسته کشور در مسایل داخلی ، سیاست خارجی و حتی به کار گیری افراد برای تصدی پست های وزارتی حاکی از آن است که آنها بیش از هر کس دیگری در کشور معتدل بوده و بر این سیاق حرکت می کنند.

انتظار به حق مردم:

با روی کار آمدن اعتدال گرایان ، اکنون مردم در انتظار تحولی شگرف در عرصه های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، ورزشی ، فرهنگی و هنری هستند و امیدوارند با تعاملی که این جناح به دیگران در داخل یا دول خارجی برقرار می کنند، بسیاری ازمعضلات موجود حل شده یا به شدت کاهش یابد.

هم چنین به نظر می رسد که در دولت آقای روحانی چهره هایی چون جهانگیری وزیر دولت هاشمی رفسنجانی ، نوبخت سخنگوی روحانی در جریان رقابت های انتخاباتی و نماینده سه دوره مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، صادق مسئول ستاد انتخاباتی و برخی چهره های دیگر صاحب پست های کلیدی شوند. هم چنین  انتظار می رود که روحانی از نامزدهای ریاست جمهوری " رقبای خود" در صورت تمایل شان برای دولت یازدهم استفاده کند که اگر چنین شود، دید باز و نگرش فراجناحی او را نشان می دهد و دراین خصوص نباید به سخن اطرافیان گوش داده و تنگ  نظری کند. در حال حاضر آنچه برای همه مردم ایران و رهبری انقلاب مهم است، حل مشکلات موجود و تعامل مناسب قوا در داخل و تعامل با جهان خارج است که باید منتهی به شکستن تحریم ها، کاهش تورم ، اشتغال و رونق اقتصادی ایران براساس سند چشم انداز بیست ساله نظام شود که دولت های نهم و دهم برای این سند به اصطلاح تره خورد نکردند.!

پیام رئیس جمهوری منتخب مردم،

رئیس جمهوری ایران در پیام تبریک خود به ملت ایران ضمن آنکه از سه جناح " اعتدال گرایان ، اصلاح طلب ها و اصولگرایان " البته به ترتیب نام برده است، آشکار ساخته که اولویت برجسته وی اعتدال است و از همه سرمایه های سه جناح برای اداره کشور بهره خواهد برد.

 

در ادامه پیام آمده است، 

دست همه اعتدال‌گرایان، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان را به گرمی می‌فشارم. منتخب ملت ایران با صدور پیامی خطاب به مردم گفت: بی‌تردید پیروز این انتخابات شمایید و آگاه و آرام و امیدوار و با اعتقاد به حق و اعتماد به نظام مردم‌سالار دینی، گامی بلند و استوار در راه عزت و منافع ملی برداشتید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور منتخب مردم در پیام تقدیر خود از ملت ایران ، آورده است:

خدا را شکر می‌کنم که بار دیگر خورشید عقلانیت و اعتدال را بر ایران تاباند و ندای وحدت و انسجام این ملت را در جهان طنین‌انداز کرد.

ملت سرافراز ایران

حماسه حضور و مشارکت موثر و معنادارتان در انتخابات در راه انجام وظایف دینی و ملی و در پاسخ به ندای رهبری معظم انقلاب بر شما مبارک باد.

بی‌تردید پیروز این انتخابات شمایید و آگاه و آرام و امیدوار و با اعتقاد به حق و اعتما به نظام مردم‌سالار دینی، گامی بلند و استوار در راه عزت و منافع ملی و مدیریت بر پایه اعتدال و اصلاح و تدبیر برداشتید.

در این پیام نگاه و تدبیر اعتدال گرایانه روحانی، وفاداری به ولایت فقیه ، مردم داری و مردم دوستی و عقلانیت  لازم برای اداره کشور به شفافیت آشکار است و بهانه ای دست هیچ فرد و گروهی داده نشد.

                                                                                                                     م ،  محمدپور 

                                                                                                  مدیر مسئول نشریه واکنش و مدیر عامل

                                                                                      شبکه های خبری، تحلیلی " بانک و صنعت " و " گیلان 24"



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران