پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399727 تاریخ : 1397/07/30-12:37:21
,17,
مذاکرات آمریکا با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران

مذاکرات آمریکا با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که این کشور در حال مذاکره با مقامات سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به این سامانه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اسپوتنیک، استیو منوچین گفته است آمریکا می‌خواهد از قطع همکاری سوئیفت با ایران مطمئن شود. وی همچنین مدعی شد آمریکا به زودی بانک‌هایی که مجاز به همکاری با ایران برای امور بشردوستانه هستند را مشخص خواهد کرد.

وی با بیان این‌که وزارت خزانه داری در حال مذاکره با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به این سامانه است افزود: می‌توانم این اطمینان را به شما بدهم که تراکنش‌های مرتبط با مبادلات تحریم شده از طریق سوئیفت یا هر مکانیزم پرداخت دیگری رخ نخواهد داد. تمرکز ما بر این مساله است که تحریم ها اعمال شوند.

منوچین از ذکر جزئیات مذاکرات آمریکا با سوئیفت خودداری کرد اما افزود وزارت خزانه‌داری در سریع ترین زمان ممکن، بانک‌های مجاز به همکاری با ایران در زمینه بشردوستانه را تعیین خواهد کرد.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود تحریم‌های آتی آمریکا بر ضد تهران، روابط اقتصادی و تجاری کشورهای دیگر با ایران را دچار تغییرات بنیادین خواهد کرد. با این حال او مشخص نکرده است که در صورت تداوم همکاری سوئیفت با ایران آیا آمریکا مدیران این سیستم بانکی را مجازات خواهد کرد یا خیر.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران