پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 578980 تاریخ : 1400/02/06-13:10:17
,10031,
مختصر و مفید، درباره ادبیات استارت آپ ها

واژه نامه نوآفرین به کمک آمده است

مختصر و مفید، درباره ادبیات استارت آپ ها

در زمان بروز انواع مشکلات، استارت آپ ها می توانند به کسب وکارهای قدیمی و شرکت های بزرگ برای عبور از بحران کمک کنند. اما برقراری ارتباط بین این دو، به ادبیات مشترک نیاز دارد.

به گزارش بانک و صنعت، یکی از مهم ترین روش های توسعه کسب وکارهای نوپا، پیوند آن ها با کسب وکارهای بزرگ و قدیمی است. شرکت هایی که سال هاست در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و بازرگانی فعالیت می کنند و به واسطه الزامی به نام تحقیق و توسعه، همیشه جویای یافتن راهکارهای تازه برای حل و فصل مشکلاتند. مشکلات بنگاه های بزرگ متفاوت است. بعضی مشکلات قابل پیش بینی است و بعضی مشکلات در قالب آینده نگری ها و پیش بینی های معمول صاحبان کسب وکارها نمی گنجد. همه گیری کرونا یکی از مشکلاتی بود که هیچ کسب وکاری، بروز آن را پیش بینی نمی کرد.

در زمان بروز انواع مشکلات، استارت آپ ها می توانند به کسب وکارهای قدیمی و شرکت های بزرگ برای عبور از بحران کمک کنند. به طور معمول، استارت آپ ها با ایده هایی ایجاد شدند که راه حلی را برای رفع مشکلی از شهروندان یا شرکت ها ارائه می کند. بنابراین ارائه راه حل و نقش آفرینی برای جهش از موانع، در ذات استارت آپ ها نهفته است. بازارسازی، تسهیل دسترسی به نقدینگی در گردش و ایجاد امکان اجرای ایده ها در اندازه های بزرگ از منافع پیوند کسب وکارهای نوپا با کسب وکارهای قدیمی و بزرگ است.

باوجود این منافع، در کشورهایی مثل ایران پیوند کسب وکارهای نوپا با شرکت های بزرگ و قدیمی به ویژه در بخش خصوصی به کندی انجام می شود که یک دلیل عمده آن، عدم وجود ادبیات مشترک بین فعالان اکوسیستم استارت آپی با کارآفرینان سنتی است.

کتاب واژه نامه نوآفرین که به همت معاونت کسب وکار اتاق بازرگانی تهران منتشر شده، منبعی مختصر اما مفید برای برقراری ارتباط بهتر بین کارآفرینان سنتی و فعالان استارت آپی است. در این کتابچه بیش از 150 واژه مورد استفاده در اکوسیستم استارت آپی کشور فهرست و شرح داده شده است. هدف از جمع آوری این مجموعه، تسهیل آشنایی فعالان کسب کار با کلمات و اصطلاحات جدید در حوزه کسب وکار است که ممکن است قبلا آن ها را نشنیده باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران