پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 585603 تاریخ : 1400/05/04-13:17:08
,17,6,
لوازم یدکی خودرو شناسه دار می شوند

در نشست هم اندیشی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید شد:

لوازم یدکی خودرو شناسه دار می شوند

نشست هم اندیشی برای رفع موانع تولید لوازم یدکی خودرو در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزارشد.

به گزارش بانک و صنعت، نشست هم اندیشی برای رفع موانع تولید لوازم یدکی خودرو با حضور اعضای هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور و انجمن لنت، ترمز و کلاچ کشور در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

در این نشست عبداله هندیانی، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به سخت و طاقت فرسا بودن تولید و لزوم وجود اراده قوی برای ورود به این حوزه عنوان داشت: تلاش بر این است که با اصلاح زیرساخت های بخش تولید، حمایت از تولید عملیاتی شود.

هندیانی با تأکید بر این نکته که کالاهای قاچاق و تقلبی دو مقوله جدا از هم بوده و لازم است بین این دو تفاوت قائل شد افزود: متولیان برخورد با این مقوله ها نیز متفاوت هستند؛ لیکن تولید از هر دو مسأله آسیب پذیر است. بنابراین با ایجاد شفافیت در گردش کالاهای دارای اصالت، اقلام قاچاق و تقلبی آن مشخص خواهد شد.
وی با یادآوری این نکته که از سال 1392 و با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز زمینه برای اصلاح زیرساخت های ایجاد شفافیت در تولید و گردش کالا فراهم شد، افزود: ستاد با عضویت دستگاه ها و سازمان های متعدد، نمایندگان قوای سه گانه و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان یک دستگاه فراقوه ای، اجرایی شدن ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جزء اولویت های اصلی می داند و با حمایت از تولید باکیفیت داخلی در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، کالاهای دارای اهمیت و ویژگی خاص را در اولویت این اقدام قرار می دهد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن بیان تجربیات حاصله در شناسه دار کردن تلفن همراه و محصولات دخانی گفت: با توجه به شرایط ایمنی و حتی فوق ایمنی لنت ترمز، اختصاص شناسه کالا و شناسه رهگیری به این کالا، دارای اولویت و اهمیت است؛ بنابراین لازم است انجمن با اراده قوی و صرف انرژی و زمان لازم و کافی برای این موضوع، هرچه سریعتر اقدام نماید.

وی با بیان اینکه همه تصمیم گیری ها در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون موضوعاتی که در ارتباط با حوزه های بخش خصوصی است با حضور نمایندگان بخش خصوصی مرتبط انجام می شود، عنوان نمود: لازم است انجمن ها و اتحادیه ها نیز با توجه به وظایف شخصیت حقوقی خود، آمار و اطلاعات حوزه فعالیت خود را رصد نموده و مسایل موجود را به مبادی ذی ربط منعکس کنند.

وی با اعلام آمادگی ستاد برای حمایت از تولید گفت: چنانچه مسایل و چالش های حوزه تولید به این ستاد گزارش شود، موضوع در کارگروه حمایت از تولید مطرح و راه کارهای اجرایی احصاء خواهدشد.

هندیانی با اشاره به فراز دوم از فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: بخشی از حمایت از تولید و پیشگیری از قاچاق، از طریق تبلیغات متناسب، هوشمندانه و همه جانبه میسر بوده و در این راستا علاوه بر تبلیغ کالاهای باکیفیت تولید داخل، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص آسیب ها و مضرات استفاده از لوازم یدکی قاچاق و استفاده از ابزارهای متناسب مؤثر خواهدبود.

در این نشست نجفی منش رییس هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست عنوان کرد: آفت های اصلی تولید در حال حاضر، ورود و عرضه لوازم یدکی قاچاق از یک سو و تولید و عرضه اقلام تقلبی از سوی دیگر است که انتظار داریم ستاد در پیشگیری و مقابله با این مسایل انجمن را یاری کند.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم تولید داخل رشد نموده و نسبت به تأمین نیازهای داخلی گام برداشته است، خواستار این موضوع شد که در زمان رفع تحریم ها، حوزه تولید داخل فراموش نشود و تدابیری اندیشیده شود تا تولید داخل که با زحمات فراوان پاگرفته و بالنده شده است، دچار مسأله نشود.

نجفی منش با اعلام آمادگی اعضای انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور برای شناسه دار نمودن لوازم یدکی خودرو گفت: این امر علاوه بر حمایت از تولید، به نفع آحاد مردم بوده و کمک شایانی به مردم در شناسایی کالای دارای اصالت خواهد نمود.

همچنین لاجوردی، رییس انجمن لنت ترمز و کلاچ کشور ضمن تشریح آمار مربوط به تولید لنت ترمز و تأیید عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار عنوان کرد: چنانچه حمایت دولت از تولید عملاً اتفاق بیافتد و از ظرفیت انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی در حوزه های مختلف استفاده شود، موفق به جلوگیری از قاچاق و عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار خواهیم بود.

در ادامه اعضای حاضر هیأت مدیره انجمن ها نیز با ارایه آمار و اطلاعات مربوط به حوزه تخصصی خود، ضمن بیان برخی مسایل و پیشنهاد راهکارهای حمایت از تولید و ایجاد شفافیت در گردش لوازم یدکی خودرو، آمادگی کامل خود را برای همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای شناسه دار نمودن لوازم یدکی خودرو اعلام نمودند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران