پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 585986 تاریخ : 1400/05/17-13:41:57
,6,
قیمت گذاری دستوری ضامن سود دلالان/ قیمت خودرو باز هم ترمز برید

قیمت گذاری دستوری ضامن سود دلالان/ قیمت خودرو باز هم ترمز برید

رصد بازار خودرو حکایت از آن دارد که با ورود به مردادماه ترمز قیمت ها بریده شده و چه در معاملات فیزیکی سطح بازار و چه در فضای مجازی قیمت ها به صورت روزانه در حال افزایش است.

به گزارش بانک و صنعت، رصد بازار خودرو بیانگر آن است که طی هفته های اخیر ترمز قیمت ها در بازار بریده شده و نرخ ها مداوم دستخوش تغییر می شوند.

هفته گذشته گزارش میدانی مهر حکایت از آن داشت که طی کمتر از یک ماه قیمت خودروها به صورت میانگین بین 10 تا 20 میلیون تومان افزایش یافته است و حالا پس از یک هفته، رصد جدید بازار نشان می دهد که نرخ ها به صورت روزانه تغییر می کنند. این افزایش قیمت به ویژه در خودروی پراید بیشتر به چشم می آید.

البته این افزایش قیمت در فضای مجازی نیز خودنمایی می کند؛ به گونه ای که نه تنها نرخ های آنلاین خودروهای صفر اعداد نجومی را نشان می دهد بلکه نرخ خودروهای کارکرده نیز به شدت افزایش یافته است.

به نظر می رسد سوداگران با استفاده از شرایط پیش آمده نرخ های سلیقه ای در بازار واقعی و مجازی اعمال می کنند و در این بین مصرف کننده واقعی دست خالی می ماند.

یک فعال بازار خودرو به مهر می گوید: اگرچه معمولاً فصل تابستان فصل خرید خودرو است اما امسال قضیه کمی متفاوت بوده و تب و تاب زیادی در بازار نیست. البته خرید و فروش انجام می شود اما نسبت به دوره های قبل کمتر شده است.

وی افزود: قیمت ها در بازار هر روز عوض می شود و خریداران تمایلی به خرید ندارند. نرخ امروز با فردا فرق می کند که به نظر نوسانات نرخ دلار و اخبار و جریانات روانی مهم ترین نقش را در این تغییر قیمت ها داشته اند.

آشفته بازار خودرو در حالی هر روز نوسان قیمتی دارد که طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، 322 هزار و 919 دستگاه خودرو در کشور از سوی خودروسازان داخلی تولید شده است.

افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو طی سال های اخیر در شرایطی رقم خورد که بر اساس آمار میزان تولید خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور در سال 99 نسبت به سال 96 معادل 43 درصد کاهش یافته است. کارشناسان قیمت گذاری دستوری بدون توجه به افزایش نهاده های تولید را از علل مهم کاهش تولید خودرو عنوان می کنند. این قیمت گذاری دستوری نه فقط منجر به کاهش تولید شده بلکه زیان انباشته خودروسازان را افزایش داده و با سرازیر کردن سود اصلی تولید به جیب دلالان، موجب شده خودرو با تفاوت قیمت بالا نسبت به قیمت کارخانه، به دست خریداران واقعی برسد.

در جدول زیر جدیدترین قیمت خودروهای پرتیراژ بازار آمده است. البته قیمت ها در بازار شناور بوده و نرخ های زیر به صورت میانگین ذکر شده است .

خودرو (مدل 1400) قیمت (17 مرداد) قیمت (9 مرداد)
سمند LX 228 میلیون تومان 218 میلیون تومان
پژو 405 GLX 220 میلیون تومان 216 میلیون تومان
پژو پارس 254 میلیون تومان 250 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2 232 میلیون تومان 225 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 5 275 میلیون تومان 266 میلیون تومان
پژو 207 اتوماتیک 390 میلیون تومان 395 میلیون تومان
سمند LX 228 میلیون تومان 218 میلیون تومان
رانا پلاس 255 میلیون تومان 233 میلیون تومان
دنا معمولی 310 میلیون تومان 300 میلیون تومان
سایپا 111 143 میلیون تومان 139 میلیون تومان
سایپا 131 129 میلیون تومان 126 میلیون تومان
ساینا 152 میلیون تومان 147 میلیون تومان
تیبا 150 میلیون تومان 135 میلیون تومان
تیبا 2 138 میلیون تومان 140 میلیون تومان
کوییک دنده ای 159 میلیون تومان 158 میلیون تومان



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران