پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593371 تاریخ : 1400/11/03-15:10:52
,7,
قیمت طلا به ثبات رسیده است/ تقاضای خرید در روز زن افزایش نیافت

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا:

قیمت طلا به ثبات رسیده است/ تقاضای خرید در روز زن افزایش نیافت

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با بیان اینکه بازار در روز زن تکان خاصی نخورد، گفت: در حال حاضر قیمت ها در بازار طلا و جواهر و سکه به ثبات رسیده و احتمالا تنها بین 2 تا 5 درصد نوسان خواهد داشت.

به گزارش بانک و صنعت، نادر بذرافشان اظهار کرد: در طول 4 سال گذشته به دلیل افزایش قیمت ها در سطح جهانی و داخلی، پایین بودن قدرت خرید مردم، بالا بودن هزینه های تأمین مواد اولیه و هزینه ساخت و شیوع ویروس کرونا، صنعت طلا و جواهر دچار رکود بود و در این سال ها 20 تا 30 درصد کارگاه های تولیدی و توزیعی تعطیل شدند.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با توجه به حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا و اعمال این مالیات بر سود و اجرت طلا از 13 دی ماه سال جاری، انتظار داریم که طی هفته های پیش رو هم قیمت طلا ثبات پیدا کند و هم صنعت طلا و جواهر که سال ها دچار آسیب شده بود، رونق بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت ها در بازار طلا و جواهر و سکه به ثبات رسیده است و در صورتی که خبر خاص سیاسی و اقتصادی منتشر نشود و بازار ارز هم کنترل شود، قیمت طلا تنها بین 2 تا 5 درصد نوسان خواهد داشت.

بذرافشان گفت: البته با توجه به نگرانی های مردم در مورد وضعیت قیمت ها و عدم اطمینان از ثبات قیمت ها، بازار طلا و جواهر طی یک ماه اخیر با رکود زیادی مواجه بوده است.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روز زن نیز تصریح کرد: بر خلاف سالهای گذشته، امسال تقاضای خاصی در بازار طلا به مناسبت روز زن نداشتیم و بازار تکان نخورد که این مساله می تواند ناشی از شرایط اقتصادی جامعه و پایین بودن قدرت خرید مردم باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران