پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593993 تاریخ : 1400/11/18-13:06:43
,17,4,
قیمت طلا به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر رسید

تبعات افزایش قیمت نفت؛

قیمت طلا به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر رسید

قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل فشارهای تورمی ناشی از افزایش قیمت نفت به بالاترین حد خود در بازارهای جهانی طی یک هفته گذشته رسید.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از رویترز، بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1810 دلار و 26 سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح 1814 دلار و 91 سنت هم پیش رفته بود. همچنین قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 1810 دلار و 90 سنت رسید.

استفان اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره می گوید: "بزرگترین بخش تورم در حال حاضر، فراتر از مسائل زنجیره تأمین، قیمت نفت است. و این یک مشکل است به همین دلیل دیگر مهم نیست که نرخ های بهره چقدر بالا باشد. طلا اندکی وضعیت دفاعی پیدا کرده و پی برده که ما ممکن است در وضعیت ابرتورمی قرار بگیریم.

قیمتهای نفت روز دوشنبه افزایش یافت و نفت برنت به بالاترین حد از اکتبر سال 2014 رسید.

بازارهای سهام آسیا پس از آنکه داده ها، اشتغال گسترده در ایالات متحده نگرانی ها را در مورد اقتصاد جهانی کاهش داد سیر نزولی به خود گرفتند.

آمار تورم ژانویه آمریکا قرار است روز پنج شنبه منتشر شود و نرخ بالا می تواند به برنامه های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ های بهره سرعت ببخشد؛ به خصوص پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی که نشان داد اقتصاد آمریکا در ژانویه 467 هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

براساس گزارش رویترز، شمش به عنوان پوششی در برابر تورم و ریسک های ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می شود، اما افزایش نرخ ها هزینه فرصت نگهداری شمش های غیر بازده را افزایش می دهد.

طلا همچنین با ادامه تنش بین غرب و روسیه بر سر اوکراین حمایت شد. دو مقام آمریکایی روز شنبه گفتند روسیه حدود 70 درصد از قدرت رزمی را که برای حمله به اوکراین نیاز دارد در اختیار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران