پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658265 تاریخ : 1402/05/19-18:27:24
,5,4,
قیمت جهانی نفت 11 سنت  افزایش یافت

قیمت جهانی نفت 11 سنت افزایش یافت

درحالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 83.31 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا محتاطانه عمل می کنند. هر بشکه نفت برنت با 11 سنت افزایش 83.31 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 10 سنت افزایش 79.59 دلار معامله شد.

قیمت نفت در روزهای اخیر به علت کاهش تولید و عرضه نفت عربستان و روسیه افزایش یافته است در عین حال نگرانی در مورد احتمال بروز تنش میان روسیه و اوکراین در دریای سیاه وجود دارد که محموله های نفتی روسیه را تهدید می کند.

جان ایوانز، معامله گر نفتی در این رابطه گفت: « در حال حاضر، به نظر نمی رسد هیچ چیز غیرمنتظره ای در بخش انرژی وجود داشته باشد که روند افزایشی قیمت را بر هم بزند. تحلیلگران و تاجران به جای تمرکز بر آنچه بر مجموعه اقتصاد کلان تأثیر می گذارد، بیشتر بر عوامل بنیادین بازار تمرکز کرده اند، وضعیف ضعیف تولیدات صنعتی چین، بخش املاک این کشور و تورم سرسختانه بالا در جهان، موضوعاتی هستند که بخش نفت نادیده گرفته است.»

همه نگاه ها به انتشار آمارهای مربوط به قیمت های مصرف کننده در آمریکا در ماه جولای معطوف است، که قرار است امروز منتشر شود و می تواند سیاست های پولی آینده فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار دهد.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار نفت طی یادداشتی نوشت: «سرمایه گذاران نفتی به میزان زیادی نرخ تورم آمریکا را رصد خواهند کرد که پیش بینی می شود اندکی بهبود یابد، سناریویی که احتمالاً نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره را تقویت خواهد کرد.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز اعلام کرد، ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 5.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است که از انتظار تحلیلگران برای افزایش 0.6 میلیون بشکه ای بیشتر است و این امر مانع افزایش بیشتر قیمت ها شده است.

صادرات نفت خام آمریکا هفته گذشته روزانه 2.9 میلیون بشکه کاهش یافته است که بیشترین کاهش در تاریخ صادرات نفت خام این کشور به شمار می رود اما تحلیلگران انتظار که میزان صادرات دوباره افزایش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران