پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 145274 تاریخ : 1394/05/20-01:17:38
,16,19,20,21,22,23,
فعالیت های زودهنگام انتخاباتی و .....

سرمقاله

فعالیت های زودهنگام انتخاباتی و .....

مسئولان انتخابات دوره جدید مجلس شورای اسلامی درکشور و استان ها یکی ، ‌دو ماهی است که تذکر و گاه هشدار می دهند با متخلفان تبلیغات انتخاباتی برخورد می کنند

. در لابلای هشدارهای این عزیزان ،‌ بسیاری از نامزدهای در سراسر کشور با حضور در  محافل مناسبتی و حتی جشن های عروسی و مساجد،‌ نشست های محفلی محلی و روستایی  فعالیت ها را نه پنهان که آشکارا آغاز کرده اند. یعنی این طرف برای خودش هشدار می دهد و آن سوی کار خودش را می کند.!!؟  قرار است انتخابات " جمعه هفتم اسفند ماه " برگزار شود.
در برخی از شهرهای بزرگ و کوچک از جمله در شهر رشت مرکز استان گیلان چند هفته ای است که شهروندان بی دلیل اسامی افرادی را بر در و دیوار می بینند.  البته مردم می گویند که این اسامی برای چیست اما ما و شما که در کوران انتخابات و جریان های انتخاباتی قرار داریم ،‌ به خوبی آگاهیم که نوشتن اسامی با ماژیک و اسپری و حتی خط های زیبا بر دیوارهای شهر چه معنایی دارد که نمونه های از آن را می توانند در منطقه گلسار و یا شهیدان قلی پور دید.  
نشریات ، خبرگزاری ها ،‌ صدا و سیما ،  سایت های خبری ،‌وبلاگ ها همه و همه خواسته یا ناخواسته هر یک مدتی است که به نوعی در این عرصه ورود کرده اند و در این میان برخی با آگاهی کامل و برخی هم با جهت گیری از جریان های عمده سیاسی " اصولگرا، اصلاح طلب،‌اعتدال گرا " وارد کارو زار انتخاباتی شده اند. 
بی تردید برای انتخاباتی که قرار است حدود هفت ماه دیگر برگزار شود،‌ به فرمایش مقام معظم رهبری تبلیغات زود است و استحکام کار و تلاش درسازمان ها را دچار خدشه می سازد، اما عده ای عجول بی توجه به تذکرات و قوانین مصرح  وارد این عرصه شده اند و دیگران را خواه نا خواه برای آنکه عقب نمانند به دنبال خود می کشانند. 
درهردوره  انتخابات " مجلس ،‌شورای های اسلامی ، ریاست جمهوری و حتی خبرگان" مسئولان برگزاری و نظارتی انتخابات اظهار می کنند که با متخلفات احتمالی برخورد قانونی می شود ،‌ آما افکار عمومی شاهد است ،‌ نامزدی که اکثریت  لازم را  برای ورود به مجلس  کسب کرد، دیگر امکان ممانعت ازاو برای ورود به خانه ملت،‌شورا و .. وجود ندارد یا حداقل ما موردی را سراغ  نداریم.!
از این روی دو نکته را به مسئولان انتخاباتی یاد آور می شویم: 1.  با افراد متخلف ازهم اکنون به شدت برخورد کنند برای آنکه فضا بیش از این آلوده تخلفات انتخاباتی نشود  2.  سکوت کنند و اجازه بدهند تا نامزدها  و طرفداران با رعایت حداقل مقررات کارشان را بکنند.
وقتی در یک شهر چند سایت خبری و خبرگزاری و نشریه برای یک یا چند نامزد انتخابات فعالیت  دارند،‌طبیعتا  باید به سایر نامزدهای قانونمند و رسانه های متعهد حق داد برای جبران عقب ماندگیهای احتمالی آنها نیزچنین کنند.
مسئولان انتخاباتی در کشور،‌ شمال ایران – صاحبنظران،  دست اندرکاران انتخاباتی ، اصحاب رسانه و نامزدها چنانکه در این خصوص نظری،‌انتقادی و پیشنهادی دارند با ما درمیان بگذارند. اگر دلتان خواست  با نام و مشخصات خود شما منتشر می شود.
                                   20 مرداد 1394 -  مدیر مسئول



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران