پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444915 تاریخ : 1397/10/15-10:36:43
,10033,
فعالیت سه هزار محیط بان در کشور/اختصاص بودجه 35 میلیارد تومانی برای یگان حفاظت سازمان محیط زیست

فعالیت سه هزار محیط بان در کشور/اختصاص بودجه 35 میلیارد تومانی برای یگان حفاظت سازمان محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از فعالیت سه هزار محیط بان در کشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار 35 میلیارد تومان بودجه اختصاصی برای این یگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان حفاطت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سه هزار محیط بان هم اکنون در سطح کشور فعالیت می‌کنند که این آمار باید حدود هشت هزار و 500 نفر باشد.

وی افزود: کمبود تجهیزات محیط بانان باعث شده بود تا این پاسداران محیط زیست با متجاوزان این اراضی همیشه در یک مبارزه نا برابر قرار بگیرند.
سرهنگ محبت خانی ادامه داد: امروز با هدف تجهیز 200 محیط بان استان فارس و 80 پاسگاه محیط بانی تجهیزاتی مانند گاز اشک آور، جلیقه ضد گلوله، شوکر و سایر اقلام مهم وحیاتی تامین شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: اما هنوز در این زمینه وضعیت نرمال نیست و کمبود‌هایی باعث دغدغه هستند که می‌توان به امکانات قوای محرکه یا خودرو‌های محیط بانان اشاره کرد.
محبت خانی ادامه داد: متخلفان محیط زیست در ورود مناطق چهارگانه، از خودرو‌های بسیار عملیاتی قوی و به روز استفاده می‌کنند که در مقابل خودرو‌های محیط بانان بسیار پیشرفته‌تر هستند و این باعث افزایش تخلفات می‌شود.
او افزود: برای نخستین بار 35 میلیارد تومان بودجه اختصاصی برای این یگان در نظر گرفته شده است که با تخصیص این اعتبار مشکلات محیط بانان از جمله مشکل بیمه آنان رفع خواهد شد.
محبت خانی بیان کرد: تعداد نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست کشور قرار است تا پنج سال آینده دو برابر شود، در صورتی که این اتفاق رخ دهد جمعیت محیط بانی کشور 6 هزار نفر خواهد شد.
او اضافه کرد: یک پنج جرائم و یک پنجم کشفیات سلاح و برخورد با متخلفان در کشور متعلق به یگان حفاظت محیط زیست فارس است که این آمار نشان از گستردگی و کارایی خوب محیط بانان استان فارس دارد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور افزود: استان فارس دارای دو میلیون و 500 هزار هکتار محیط زیست است که برای حفاظت از این اراضی 23 محیط بان تاکنون در این راه شهید شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران