پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593792 تاریخ : 1400/11/13-10:04:31
,10028,
عدالت دال مرکزی گفتمان انقلاب و مطالبه عموم مردم است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد:

عدالت دال مرکزی گفتمان انقلاب و مطالبه عموم مردم است

دکتر سید میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: دهه مبارک فجر فرصت ارزشمندی است که به مرور دستاوردهای انقلاب بپردازیم. یکی از اهداف و آرمان های اصلی انقلاب اسلامی، تحقق آرمان هایی نظیر استقلال، آزادی و عدالت است. عدالتی که در شرایط امروز با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی، مطالبه ای عمومی است. سازمان تأمین اجتماعی نیز در حوزه عدالت و خدمت رسانی به همه اقشار خصوصاً اقشار ضعیف تر از جهت اقتصادی، نقشی محوری بر عهده دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید میرهاشم موسوی در سخنانی در جمع کارکنان سازمان تأمین اجتماعی و همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر اظهار داشت: "زندگی روزمره و مسائل جاری کشور و سازمان نباید باعث غفلت و بی توجهی ما نسبت به عظمت انقلاب اسلامی و ثمرات ارزشمند این انقلاب شود و باید همواره ارزش های بلند و درخشان و همچنین دستاوردهای نظام اسلامی را مدنظر قرار دهیم و برای پر کردن فاصله بین وضع موجود و اهداف مطلوبی که مدنظر انقلاب اسلامی بوده با انگیزه و اراده مضاعف تلاش کنیم. نگاه نقادانه نسبت به وضع موجود بایستی باعث ایجاد انگیزه و توان مضاعف در جهت حل مشکلات و تلاش در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب باشد."

دکتر موسوی افزود: "اکنون 43 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته و در این ایام با نگاه به گذشته و مسیر طی شده انقلاب در می یابیم که چه کارهای ارزشمند و افتخارآفرینی صورت گرفته است. دهه مبارک فجر فرصت ارزشمندی است که به مرور دستاوردهای انقلاب بپردازیم. یکی از اهداف و آرمان های اصلی انقلاب اسلامی، تحقق آرمان هایی نظیر استقلال، آزادی و عدالت است. عدالتی که در شرایط امروز با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی، مطالبه ای عمومی است. سازمان تأمین اجتماعی نیز در حوزه عدالت و خدمت رسانی به همه اقشار خصوصاً اقشار ضعیف تر از جهت اقتصادی، نقشی محوری بر عهده دارد."

دکتر موسوی ادامه داد: "فعالیت هایی که در شئون مختلف تأمین اجتماعی در دوران انقلاب صورت گرفته با وجود همه مشکلات و محدودیت ها و دشمنی هایی است که با این کشور و ملت از اولین روزهای انقلاب صورت گرفته، خباثت هایی نظیر ترورها و جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه که شاید هرکدام از آن ها برای تخریب یک نظم سیاسی کافی بود. پرچم انقلاب اسلامی ایران اما علی رغم همه این دشمنی ها برآشفته و به لطف خدا آینده پیشرو روشن تر از گذشته است.”

مدیرعامل تأمین اجتماعی با توضیح اینکه دشمن همواره درصدد بوده تا از طریق فشار اقتصادی و تأثیرگذاری منفی بر ذهنیت اجتماع گفت: “به تعبیر رهبری این انقلاب برآمده از مردم و متعلق به مردم است. دشمن نیز از روزهای ابتدایی تلاش کرده تا از طریق سخت کردن فصای معیشت و استفاده از ابزار رسانه، ذهنیت ها نسبت به انقلاب را تحت تأثیر قرار دهد تا میان انقلاب و مردم فاصله بیندازد.”

دکتر موسوی با اشاره به سخنان رهبری درباره اینکه تلاش برای خنثی کردن خباثت دشمن در عرصه اقتصاد و تبیین و رسانه، یک فعالیت جهادی است؛ سازمان تأمین اجتماعی را در هر دو زمینه فعالیت های اقتصادی و تبیین واقعیت ها مسئول دانسته و گفت: “دهه فجر زمانی است که اتفاقات و خدمات صورت گرفته را باید بیان کنیم و البته مرور خدمات دستاوردها به معنی ایستایی و قانع بودن به وضع موجود نیست. ما همواره برای پیشرفت و ارتقا خدمات با همه وجود تلاش کنیم. در 43 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده، اتفاقات بزرگی افتاده و باید برای تبیین دقیق و شفاف این اقدامات و دستاوردها تلاش کنیم. برای مثال در زمینه پوشش تأمین اجتماعی از نرخ کمتر از 20 درصد به نرخ بیش از 70 درصد رسیده ایم و تعداد مراکز ملکی و خدمات درمانی ما به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. این سازمان به لطف خدا و به برکت تلاش و کوشش همکاران هرگز در ایفای تعهدات خود با مشکل مواجه نشده و نخواهد شد. در حوزه درمان باید برای صیانت مالی از بیمار اقدام کنیم و آرمان ما تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است که بیمار بجز رنج بیماری نباید مشکل دیگری داشته باشد."

دکتر موسوی به مرور بخشی از خدمات سازمان تأمین در دوره کرونا پرداخت و گفت: "در دوره شیوع کرونا 3هزار میلیارد تومان بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان انجام شده و 150هزار کارگاه از بخشودگی جرائم استفاده کرده اند. علاوه بر اینکه 1800 میلیارد تومان نیز در این مدت برای بیمه بیکاری هزینه شده است. در این دوره بیمارستان های تأمین اجتماعی و کادر شریف و ایثارگر درمان تأمین اجتماعی مجاهدانه برای خدمت به بیماران تلاش کردند و تعدادی از همکاران ما نیز در این خدمت ایثارگرانه به مقام شهادت نائل شدند."

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تنوع خدمات و گستردگی جامعه تحت پوشش این سازمان، اظهار داشت: "نظام جمهوری اسلامی توانسته در مسیر آرمان عدالت اهدافی را محقق کند و اقدامات و دستاوردهای بزرگی بدست آمده که البته نیازمند تکمیل است. در ماه های اخیر شاهد روند رو به بهبود و رشد شاخص های مختلف فعالیت سازمان تأمین اجتماعی هستیم و ظرفیت های سیستم در حال احیا شدن است. از تلاش همکاران در بخش های مختلف سازمان تشکر می کنم که در این فرصت چهار ماهه کارهای ارزشمندی انجام دادند. در بسیاری موارد بدون نیاز به منابع بیشتر و بدون تغییر ساختار امکان انجام کارهای موثری بر زندگی مردم وجود دارد و کارهای زیادی قابل انجام است تا فشار را از زندگی مردم کمتر کنیم."

دکتر موسوی خدمت به مردم را بزرگترین افتخار سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: "اشکالات و نواقص احتمالی ما نباید منجر به ایجاد هزینه برای مردم شود و ما باید با شفافیت و صداقت مسائل سازمان را برای مردم تبیین کنیم. مردم در صورت مشاهده صداقت و شفافیت ما با مشکلات و کاستی ها کنار می آیند اما با عدم صداقت و عدم پاسخگویی و تبعیض کنار نمی آیند. امیدواریم با تلاش مضاعف همکاران و همراهی و همگرایی بین مردم و مسئولین امکان پوشش کامل بیمه ای و خدمت رسانی تأمین اجتماعی به همه آحاد جامعه فراهم شود."



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران