پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620239 تاریخ : 1401/07/20-09:26:50
,3,
طرح مهریار بانک قرض الحسنه مهر ایران، رفاه کارکنان سازمان ها را افزایش می دهد

طرح مهریار بانک قرض الحسنه مهر ایران، رفاه کارکنان سازمان ها را افزایش می دهد

بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال جاری 26هزار و 757 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ 11هزار و 961 میلیارد ریال قزوین پرداخت کرده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مدیر شعب بانک در استان قزوین در نشست خبری با خبرنگاران استان به تشریح عملکرد این بانک پرداخت.

«کاوه نائینی» در جمع خبرنگاران با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین اظهار داشت: این بانک در سال جاری 26هزار و 757 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ 11هزار و 961 میلیارد ریال قزوین پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: این بانک در سال 1386 با سهامداری 10 بانک خصوصی و دولتی شکل گرفت و بعد از 14 سال، امروز به موفقیت های ارزشمندی رسیده است. در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران حدود 13 میلیون مشتری در سراسر کشور دارد که هدف گذاری آن رساندن مشتریانش به 20 میلیون نفر است.

نائینی گفت: منابع این بانک در کشور از 75 هزار میلیارد تومان به 117 هزار میلیارد تومان با رشد 62.5 درصدی رسیده است. هدف گذاری مدیران بانک رساندن منابع به 200هزار میلیارد تومان است. در استان قزوین نیز 2800 میلیارد تومان منابع قرض الحسنه جذب شده که هدف گذاری ما افزایش آن به 4هزار میلیارد تومان است.

رویکرد بانک گره گشایی از مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه است

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین تصریح کرد: رویکرد این بانک گره گشایی از مشکلات افراد کم درآمد، مددجو، زنان سرپرست خانوار و اقشار در معرض آسیب های اجتماعی است که در این راستا توانسته ایم به توانمندسازی این گروه کمک کنیم و این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است.

وی اظهار داشت: حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و سایر سازمان های مردم نهاد، اشتغال زایی و کارآفرینی و اعطای وام قرض الحسنه به شرکت های دانش بنیان از رویکردهای اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

نائینی در خصوص اقدامات مهم انجام شده در ماه های گذشته نیز اظهارداشت: افزایش سقف تسهیلات از 50 میلیون به 200 میلیون تومان، افزایش وام های بدون ضامن و توسعه فرآیند اعتبارسنجی (سامانه ضمان)، اعطای 100 فقره وام حمایت از کارآفرینی به شرکت های دانش بنیان، ارائه وام به شرکت های حقوقی تا 500 میلیون تومان، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، افزایش سرمایه از 2500 به 5000 میلیارد تومان و ایجاد شعب مجازی در اکثر استان ها از اقدامات این بانک است.

وی اظهار داشت: رونمایی از فرابانک، کاهش و حذف کارمزد 4 درصد، حرکت به سمت مزد خدمت، توسعه فرآیند غیرحضوری اعتبارسنجی و دریافت وثایق الکترونیکی، اصلاح اساسنامه و توسعه بانکداری قرض الحسنه، حذف شعب ناکارآمد و کاهش هزینه های تمام شده بانک، کاهش تعدد سامانه های بانک و حرکت به سمت یک پلتفرم جامع از برنامه های آتی این بانک است.

اقدامات کم نظیر بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی

نائینی اظهار داشت: برای نخستین بار در بین بانک های ایرانی، از منابع حاصل از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات عام المنفعه استفاده شد. در طرح شهید سلیمانی در مرحله اول 300 میلیون تومان و مرحله دوم 340 میلیون تومان اقلام پزشکی در استان قزوین خریداری و در اختیار بیماران و مراکز درمانی قرار گرفت. در کل کشور نیز بیش از 25 هزار قلم به ارزش 30 میلیارد تومان اقلام پزشکی خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار داده شد.

وی یادآور شد: تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادن 500 هزار خانه روستایی در سطح سه استان و مشارکت در بیمه حوادث 5 میلیون و 300 هزار خانه روستایی سراسر کشور در سال های 1400 و 1401، احداث 4 مدرسه، 3 خانه بهداشت روستایی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه و... تنها برخی از برنامه های اجرا شده توسط این بانک در سطح کشور بوده است.

تسهیل فرآیند دریافت وام قرض الحسنه برای آحاد جامعه

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین بیان کرد: در سال جاری 23هزارو 450 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ هزار و 53 میلیارد تومان تا سقف 200 میلیارد تومان به افراد متقاضی پرداخت شده است.

نائینی اظهار داشت: 15 درصد وام حقیقی و 25 درصد وام مشارکتی و در مجموع 40 درصد وام های پرداخت شده توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در کشور بدون ضامن پرداخت شده و در استان قزوین نیز 1900 فقره وام 30 تا 100 میلیون تومانی پرداخت شده است.

وی گفت: سال جاری در استان قزوین 391 فقره وام ازدواج به مبلغ 51 میلیارد و 570 میلیون تومان و 285 فقره وام فرزندآوری به مبلغ 10 میلیارد و 740 میلیون تومان پرداخت شده است. برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان قزوین هم 86 فقره وام به مبلغ 6 میلیارد و460 میلیون تومان و مددجویان بهزیستی 12 فقره به مبلغ یک میلیارد و 150 میلیون تومان پرداخت شده است.

نائینی بیان کرد: در طرح همیاران نیز 17 فقره وام به مبلغ 366 میلیون تومان پرداخت شده و 2476 کالاکارت به مبلغ 72 میلیارد و 378 میلیون تومان ارائه شده است.

آماده اجرای طرح «مهریار» با مشارکت سازمان ها و شرکت ها هستیم

وی در ادامه از اجرای طرح جدید «مهریار» خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش رفاه پرسنل سازمان ها و شرکت ها طراحی و در حال اجراست؛ به طوری که اگر سازمان ها، ادارات و شرکت ها حقوق کارمندان، کارکنان و کارگران خود را از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت کنند، می توانند بین یک تا پنج درصد میزان کل حقوق پرداختی را در قالب وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد در اختیار کارکنان خود قرار دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران