پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589286 تاریخ : 1400/07/03-15:25:37
,10029,
ضرورت استفاده از دوز اضافی واکسن کووید 19 برای دیالیزی ها

محققان تاکید می کنند:

ضرورت استفاده از دوز اضافی واکسن کووید 19 برای دیالیزی ها

مطالعات نشان می دهد واکنش آنتی بادی به واکسیناسیون که برای محافظت در برابر بیماری کووید 19 طراحی شده است، به مرور زمان در بیماران دیالیزی کاهش می یابد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سلامت نیوز ، مطالعه محققان مرکز پزشکی تافتس بوستون بر روی بیش از 1500 نفر نشان داد که غلظت آنتی بادی علیه کروناویروس در شش ماه اول پس از واکسیناسیون کامل به سرعت کاهش یافت.


به گزارش مدیکال نیوز،«کارولین هسو»، سرپرست تیم تحقیق در این باره می گوید: «دوزهای اضافی واکسن کووید 19 باید برای این جمعیت آسیب پذیر در نظر گرفته شود.»


واکسن های کووید 19 در جلوگیری از مرگ و میر و بیماری های جدی در عموم مردم اثربخشی بالایی از خود نشان داده اند. با این حال، نگرانی ها در مورد تداوم واکنش ایمنی ناشی از واکسن در بین افراد آسیب پذیر، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا را بر آن داشت تا دوز سوم را برای بیماران دارای نقص ایمنی توصیه کند.


محققان در این مطالعه، داده های مربوط به 1898 بیمار دیالیزی را که به طورکامل در برابر کووید 19 واکسینه شده بودند را مورد بررسی قرار دادند.


غلظت آنتی بادی های ایمونوگلوبولین G (IgG) علیه دامنه اتصال دهنده-گیرنده پروتئین سنبله ای کروناویروس به صورت ماهانه اندازه گیری شد و در طول زمان با سابقه قبلی ابتلاء به کووید 19 و نوع واکسن دریافتی دنبال شد.


محققان مشاهده کردند غلظت IgG با گذشت زمان پس از واکسیناسیون کاهش یافت. از اینرو محققان تاکید دارند که دوزهای اضافی واکسن باید برای این جمعیت آسیب پذیر در نظر گرفته شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران