پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450133 تاریخ : 1397/12/08-15:07:50
,14,
صنعت گردشگری با علایق ویژه جایگزینی برای ارز آوری نفتی

صنعت گردشگری با علایق ویژه جایگزینی برای ارز آوری نفتی

طبق پیش بینی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تجارت بین المللی تا 2020 در اختیار صنعت گردشگری قرار خواهد گرفت و سازما بین المللی کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت پیشتاز در جهان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر محمد شریف ملک زاده استاد تمام دانشگاه گفت: گردشگری طی دهه های گذشته، رشد و توسعه گسترده ای را تجربه کرده است تا یکی از سریعترین بخش های رشد اقتصادی و جایگزین مناسب برای ارز آوری نفتی و  فراورده های نفتی شود. گردشگری با علایق ویژه، به توسعه نزدیک است و این دینامیک، گردشگری را به یک قطار کلیدی و سریع و سیر برای پیشرفت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صلح و دوستی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه بی تردید تجربه سفر در جهان قلب پدیده گردشگری است خاطر نشان کرد: توریست هنگام بازدید از یک کشور دری پی بدست آوردن تجربه، آرامش، تمدن و ... آن کشور است برای اینکه مقصد ها در دنیا بتوانند تجربه هایی با استاندارد کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت ارائه کنند هم خط مشی گذاران و هم مدیران باید انگیزه های گردشگران مسلمان و غیر مسلمان را برای سفر و عواملی که در انتخاب مقصد را ممکن می سازد ایجاد کنند.

ملک زاده افزود: صنعت گردشگری حلال در ایران یکی از بزرگترین منابع سرمایه گذاری و امکانات بی پایان برای کسب کار در هرسن و هر نقطه از کشور است که زمینه رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. صنعت گردشگری با علایق ویژه در توسعه پایدار، ‌اقتصاد مقاومتی،‌ حمایت از کالا و خدمات ایرانی و همه جانبه  نقش بسیار مهمی دارد و میتواند با توجه به تحریم های ظالمانه مسیری روان، بی خطر با نشان صلح و دوستی در فرآیند غلبه بر مشکلات اقتصادی، فقر، رکود و بیکاری کشور باشد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری با استاندارد بین المللی سلامت، کیفیت، حلیت و اصالت در توسعه پایدار نقشی تعیین کننده دارد افزود:کاهش فقر و بیکاری در روستا ها، شهرهای کوچک و بزرگ، اشتغال آفرینی با هر میزان سرمایه، حفاظت از محیط زیست ملی و فراملی، پاسداری از میراث و ارزش های فرهنگی اسلامی ایرانی، تقویت بنیان های خودباوری و اعتماد ملی، گسترش ارتباطات  میان فرهنگی اقوام داخلی و خارجی، درآمدزایی با سود دهی این صنعت ایجاب می کند که تحول در این حوزه را یک ضرورت و رسالت ملی، منطقه ای و جهانی به حساب آورد.

ملک زاده رئیس امنای سازمان بین المللی سلامت، کیفیت، حلیت و اصالت از صنعت گردشگری امروز به عنوان یکی صنعت های پرسود و ارز آور یاد کرد و گفت: گردشگری کمک بزرگی به رشد سریع کشور از همه لحاظ بخصوص اقتصاد و اشتغال زایی دانست.

وی افزود طبق پیش بینی سازمان جهانگردی(UNWTO) آینده بازار اقتصاد و تجارت دنیا تا سال 2020 در اختیار صنعت گردشگری خواهد بود که سهم کشورهای در حال توسعه از این صنعت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و سازمان بین المللی سیتی وان (کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت) این فرصت را ارزشمند،  برای تحقق اهداف و فرآیند غلبه بر مسایل اقتصادی، وابستگی نفتی، فقر، رکود و بیکاری دانست و کشور ایران با

استاندارد گردشگری حلال با نظرات فقهی و شرعی عالم بزرگ و فقه مرحوم آیت الله شاهرودی به تصویب کشورهای اسلامی سازمان کنفرانسی اسلامی ( OIC )  رسیده که رسماً 58 کشور اسلامی این استاندارد و نشان مرجع شناخته اند و سازمان بین المللی سیتی وان استاندارد محصول، اولین سازمان بین المللی در جهان است که اتحادیه بین المللی روٌسای دانشگاههای جهان (IAUP) مستقردر نیویورک و لندن در جولای 2017 ، این سازمان را به عنوان اولین سازمان علمی پژوهشی در شورای اجرایی اتحادیه (IAUP) در کشور اتریش انتخاب نمود و این سازمان طی مصوبه 8 ژوئن 2018 به عضویت رسمی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) درآمده و به عنوان تنها سازمان بین المللی در حوزه کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت به تمام کشورهای عضوUNWTO  معرفی شده است.

محمد ملک زاده شریف با تاکید بر اینکه اهمیت استاندارد سازی کالا و خدمات در صنعت گردشگری محدود به فقط تغذیه نیست افزود: استاندارد کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت به 22 شاخه حوزه گردشگری از تجهیزات پزشکی، حمل و نقل، دارویی و ... فعالیت دارد و این مسله در توسعه انسانی، توسعه اجتماعی، توسعه فرهنگی، توسعه سیاسی در حوزه گردشگری حلال در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان حائز اهمیت فراوان است.

رئیس امنای سازمان بین المللی استاندارد سیتی وان با بیان بالا بودن ظرفیت های انسانی، فرهنگ غنی، اقوام متفاوت، هنر، صنایع، زبان، ادبیات، ادیان و مناطق دست نخورده گردشگری در ایران افزود: گردشگری جایگزین، رویکرد جدید در ارز آوری نفتی است و ارز آوری از طریق گردشگری با مدل های مختلفی مانند گردشگری سنتی، گردشگری مبتنی بر طبیعت، گردشگری فرهنگی، گردشگری سرمایه اقتصادی،گردشگری مجازی و .. قابل اجرا و جذب توریست است و تنها سازمان بین المللی کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت در جهان است که از همه مدل گردشگری برای ارز آوری بهره می برد.

ملک زاده با حمایت از کالا و خدمات ایرانی و ایجاد انگیزه برای فعالان حوزه گردشگری بعد از مراحل بازرسی های تخصصی نشان پروانه بین المللی استاندارد محصول را به کافه رستوران عربی مهنا اعطاء شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران