پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488678 تاریخ : 1398/05/08-16:30:16
,23,17,
صندوق فروش چیست؟

صندوق فروش چیست؟

صندوق مکانیزه فروش به عنوان ابزاری برای ساماندهی وضعیت اخذ مالیات از اصناف، شفاف سازی درآمدهای دولت، جلوگیری از گرانفروشی به شمار می‌رود.

بانک و صنعت، سامانه صندوق فروش: سامانه‌ای اعم از صندوق فروش یا رایانه یا پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی یا نرم افزار کاربردی که به اختصار " تجهیزات مشابه" نامیده می شوند، شامل سخت افزار و نرم افزار با امکان اتصال به سامانه سازمان که حداقل قابلیت لازم برای ثبت اطلاعات فروش کالا و خدمات واحد کسب و کار را دارد. این سامانه براساس استانداردهای نرم افزاری و سخت افزاری که توسط سازمان و با همکاری وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت تعیین می شود طراحی و مدیریت می گردد. این استانداردها شامل ضمیمه هایی است که پیاده سازی اطلاعات را در محیط ‌ های سیستم عامل ‌ های مختلف فراهم می نماید.
در همین راستا و با توجه به قابلیت ها و توانمندی های بالای سامانه های فروش برای تسهیل امور، قانونگذار در ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران استفاده از این فناوری را در اولویت فعالیت های پیش رو قرار داده است. از این رو و در اجرای ماده121 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بر اساس ماده 71 قانون نظام صنفی و همچنین دستورالعملهای تبصره 2 ماده 169و 169 مکرر قانون ‏مالیاتهای مستقیم و ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده، مودیان مالیاتی موضوع این ماده موظفند از سامانه صندوق فروش "صندوق (مکانیزه) فروش " و تجهیزات مشابه استفاده کنند. معادل هزینه های انجام شده بابت خرید،نصب و راه اندازی و تجهیزات فوق اعم از نرم افزاری و سخت افزاری از مالیات قطعی شده مودیان مزبور در اولین سال استفاده و یا سالهای بعد آن قابل کسر است.
استفاده صاحبان مشاغل از سامانه های فروش، موجب بهبود قابل ملاحظه فضای کسب و کار آنان می شود و با توجه به کارکرد وسیع این سامانه ها و سخت افزارهای طراحی شده در آن از جمله صندوق، بارکد، اسکنر، پرینتر، و سایر موارد، استفاده از این سامانه ها منجر به اعتماد مشتریان می شود که در نتیجه افزایش چشمگیر فروش را در پی خواهد داشت. از طرفی با توجه به سادگی و کارایی نرم افزارهایی که بر روی این دستگاههای مکانیزه تعبیه شده، هدر رفت منابع فروشندگان به حداقل رسیده و این امر موجب صرفه جویی های بسیارزیاد در هزینه ها خواهد شد.
بی تردید در جامعه کنونی که فضای رقابتی سختی در کسب و کار وجود دارد، مشتری مداری و حفظ و نگهداری مشتریان یکی از نکات کلیدی موفقیت و از گردونه رقابت خارج نشدن فروشندگان است. به طور حتم و یقین سامانه های فروشگاهی با امکانات موجود فروشندگان را قادر خواهد ساخت در کمترین زمان و با صدور فاکتور الکترونیکی رئوس خرید مشتری را به وی عرضه کرده و با حفظ جایگاه و تکریم مشتری مراتب خرسندی وی را کسب نمایند چرا که ارائه فاکتور فروش به مشتریان، اطمینان آنها را بیشتر می سازد و موجب رفع شبهه و سوء تفاهمات احتمالی می شود.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران