پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279388 تاریخ : 1396/02/16-17:57:46
,20,
صدور بیش از 19 هزار پروانه بهره برداری و 63 هزار جواز تاسیس در دولت یازدهم / اشتغال بیش از 300هزار نفر در کشور

دولت تدبیر و امید در بخش صنعت 1.5 میلیون شغل ایجاد می کند

صدور بیش از 19 هزار پروانه بهره برداری و 63 هزار جواز تاسیس در دولت یازدهم / اشتغال بیش از 300هزار نفر در کشور

بیش از 19 هزار پروانه بهره برداری صنعتی در دولت یازدهم برای کارخانه ها و صنایع مختلف صادر شده که اشتغال حدود 303 هزار جوان جویای کار را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار وزارت صنعت،معدن و تجارت از شهریور 92 تا پایان سال 95 کشور شاهد صدور پروانه بهره برداری 19 هزار و 70 واحد صنعتی  بوده که با سرمایه گذاری 713هزار و 656 میلیارد ریالی منجر به اشتغالزایی 302 هزار و 247 نفری در کشور شده است. 

بر اساس دسته بندی های انجام شده محصولات غذایی و آشامیدنی ها،لاستیک و پلاستیک،کانی های غیر فلزی،مواد شیمیایی و ماشین آلات و تجهیزات از نظر تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در جایگاه اول تا پنجم قرار دارند.از نظر میزان سرمایه گذاری ها نیز تولید محصولات و مواد شیمیایی،ساخت فلزات اساسی و تولید محصولات غذایی و آشامیدنی رتبه اول تا سوم را در طول دوره تصدی دولت تدبیر و امید به خود اختصاص داده است. 
محصولات غذایی و آشامیدنی با 2 هزار و 910 فقره پروانه بهره برداری و سرمایه گذاری 88 هزار و 409 میلیارد ریال در دولت یازدهم توانسته است مقام اول صدورمجوز را از آن خود کرده و زمینه اشتغال 45 هزار و 637 نفر را در سراسر کشور فراهم کند. 
در بخش سرمایه گذاری نیز تولید محصولات و مواد شیمیایی با  هزار و یک هزارو 993  فقره پروانه بهره برداری صادر شده بیشترین سرمایه گذاری به ارزش 123هزار و 52 میلیارد ریال را در دولت یازدهم در پی داشته و برای 28هزار و 343 نفر شغل پایدار ایجاد کرده است. 
این گزارش حاکی است از ابتدای شهریور 92تا پایان سال گذشته در تمام استان ها کشور بر اساس سرمایه گذاری های انجام شده پروانه بهره برداری برای صنایع مختلف صادر شده که بیشترین تعداد پروانه بهره برداری به ترتیب به استانهای آذربایجان شرقی با 1731 ، تهران با 1709، اصفهان با 1577، خراسان رضوی با 1213 و البرز با یک هزار پروانه بهره برداری تعلق دارد. 
کمترین پروانه بهره برداری صادر شده مربوط به استان خرسان شمالی با 110 پروانه است که با این وجود در این استان هم 1359 شغل با 1429 میلیاردریال سرمایه گذاری ایجاد شده است. 
از نظر میزان سرمایه گذاری نیز استان تهران با 61هزارو 429 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دولت یازدهم بیشترین میزان سرمایه گذاری را از آن خود کرده و استان های خوزستان، اصفهان، البرز و آذربایجان شرقی در رتبه های بعدی قرار دارند. 
این گزارش می افزاید: در دولت یازدهم بیش از 63 هزار جواز تاسیس نیز صدر شده که می تواند با سرمایه گذاری 467 هزا میلیارد تومان برای یک میلیون و 505 هزار نفرشغل ایجاد کند. 
در 42 ماه فعالیت دولت تدبیر و امید و با تلاشهای انجام شده در وزارت صنعت،معدن و تجارت 63 هزار و 485 جواز تاسیس صنعتی صادر شده که در این بخش هم محصولات غذایی و آشامیدنی از استقبال بیشتری برخوردار بوده و با 9391 فقره در مقام اول قرار دارد. 
در زمینه اشتغالزایی جوازهای تاسیس صادر شده، صنایع غذایی با بیش از 263 هزار نفر بیشترین میزان اشتغالزایی را به همراه دارد که در صورت تحقق 525هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده در این جوازها قابل دستیابی است. 
از نظر پراکندگی استانی نیز در دولت یازدهم بیشترین جواز تاسیس مربوط به استان آذربایجان شرقی با 6500 فقره جواز بوده و استان های فارس، یزد،خراسان رضوی و اصفهان در رتبه های بعدی از نظر تعداد جواز های تاسیس قرار دارند. 
در این بخش استان آذربایجان شرقی با 290هزار میلیارد ریال، استان خراسان رضوی با284 هزار میلیارد ریال، استان هرمزگان با 263 هزار میلیارد ریال، استان گیلان با 244 هزار میلیاردریال و استان مرکزی با 236 هزار میلیارد ریال 5 استان برتر از نظر میزان سرمایه گذاری جوازهای تاسیس در دولت یازدهم هستند.  

دولت تدبیر و امید در دوره فعالیت خود با وجود همه انتقاداتی که از عملکردش در زمینه اشتغالزایی شده و می شود بسیار بیشتراز دولت های گذشته در زمینه ایجاد اشتغال پایدار فعال بوده ودر همین راستا در سال های آینده نیز با برنامه ریزی های مدون در جهت ایجاد شغل پایدار برای جوانان جویای کارخواهد کوشید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران