پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467246 تاریخ : 1398/04/10-14:50:41
,14,
شناخت دقیق مخاطب، اولین قدم برای انتقال مناسب پیام

شناخت دقیق مخاطب، اولین قدم برای انتقال مناسب پیام

پنجمین جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، صبح امروز دوشنبه 10 تیر 98، در محل دفتر اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، 

در این نشست مهم‌ترین سرفصل های آموزشی مرتبط با موضوع شناخت دقیق مخاطب و روش های انتقال پیام به گروه های مخاطب به صورت ویدئوکنفرانس از سوی دکتر حسن نجفی سولاری استاد مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه ارائه شد.

نجفی سولاری در این جلسه با بیان این که شناخت دقیق مخاطب اولین قدم برای انتقال مناسب پیام است گفت: «در انتقال پیام های مرتبط با مأموریت‌ها و اهداف هر سازمان پنج گروه وجود دارند که شناخت دقیق هر کدام از آن ها می‌تواند به نحوه انتقال مناسب پیام کمک کند.»

او افزود: «اولین گروه جامعه کاربران فضای مجازی در مدیریت پیام ستاد تبلیغات فضای مجازی، گروهی هستند که از آن‌ها به عنوان گروه های وفادار نام می بریم. یعنی افرادی که با استفاده از تکنیک ها و روش های خاص موفق به وفادارسازی آن ها به اهداف و مأموریت‌های سازمان شده ایم.»

او تصریح کرد: «وفادار به کسی اطلاق می شود که علاوه بر علاقه قلبی به حوزه فعالیت های سازمان متبوع ما در انگیزه و رفتار نیز وفاداری خود را حفظ کند و در برابر موضوعات مرتبط با سازمان اقدام عملی انجام دهد.»

نجفی سولاری ادامه داد: «باید بتوانیم با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف، افراد را به نسبت به مواضع و اهداف و مأموریت‌های سازمانی که داریم وفادار سازیم.»

این مدرس رسانه تأکید کرد: «با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف می توانیم گروه های وفادار را به رسولانی برای تبلیغ و انتقال مناسب پیام‌های خود تبدیل کنیم و آن‌ها به بازنشر پیام در راستای مأموریت‌های سازمان بپردازند.»

این مدرس دانشگاه در ادامه صحبت های خود گفت: «در کنار جامعه وفادار دسته دومی داریم که در دایره پیام های ما قرار دارند اما وفادار نیستند و از آن ها به عنوان گروه های مشتری می توان نام برد، در انتقال پیام به این گروه اگر به روش صحیح عمل کنیم به‌طور حتم افراد این گروه ها نیز به وفاداران به سازمان تبدیل می شوند.»

او ادامه داد: «اگر اصول موضوعی که برجسته ترین آن مزیت سازی است برای گروه های مشتری در تولید و انتقال پیام به خوبی رعایت شود، این گروه‌ها نیز تبدیل به گروه وفادار خواهند شد.»

نجفی سولاری در بخش دیگری از صحبت های خود به گروه سوم به عنوان جامعه کاربران فضای مجازی در مدیریت پیام ستاد تبلیغات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: «سومین گروه، گروهی است که از آن به عنوان گروه خاکستری نام برده می شود که روش انتقال پیام به این گروه متفاوت است که صداقت در کار و تازگی پیام دو ویژگی مهم برای انتقال پیام به این گروه است.»

به گفته نجفی سولاری، چهارمین گروه، گروه اندیشمندان، هنرمندان، منتقدان و... است که انتقال پیام به این گروه باید از ظرافت خاصی برخوردار باشد.

این مدرس دانشگاه، گروه ششم را گروهی عنوان کرد که عامدانه به مخالفت می پردازند و گفت: «این گروه خود دارای شش ضلع است که انتقال پیام به هرکدام از این اضلاع روش های خاص خودش را دارد.»

او در ادامه گفت: «برای عملی کردن موضوعات مطرح شده در این نشست و انتقال صحیح و مناسب پیام به هر کدام از این گروه ها، باید دائما جامعه را تحلیل کنیم چرا که انتقال پیام صحیح به گروه های مختلف روش های خاص خودش را دارد.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران