از جمله آثار و پیامدهای این نوع آموزش موضوع نحوه ارزشیابی از میزان و کیفیت یادگیری دانشجویان بوده است، بر این اساس در حالی که فرصت مناسبی تا پایان ترم دانشجویان وجود دارد، انتظار می رود در دانشگاه ها به نحوی برنامه ریزی شود که با فرض استمرار وضعیت اضطراری در همه مناطق کشور تا پایان نیم سال دوم تحصیلی 1400-1399 برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ارزشیابی مستمر از دانشجویان صورت پذیرد تا سهم آزمون پایان نیم سال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند.
بر اساس تاکید وزارت علوم، در مناطق کم خطر از نظر همه گیری بیماری زمینه حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون پایان ترم بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته شود.
همچنین تدبیر دانشگاه ها در برگزاری امتحانات حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ باشد.