پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583147 تاریخ : 1400/04/02-12:05:59
,9,
سلامت مردان راهی برای افزایش امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای آنان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص هفته بین المللی سلامت مردان :

سلامت مردان راهی برای افزایش امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای آنان

مطابق روال هر سال از 14-20 ژوئن 2021 مقارن با 24 لغایت 30 خرداد ماه سال جاری ، هفته سلامت مردان گرامی داشته می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران : مطابق روال هر سال از 14-20 ژوئن 2021 مقارن با 24 لغایت 30 خرداد ماه سال جاری ، هفته سلامت مردان گرامی داشته می شود.


دکترفاطمه فتحی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران طی مصاحبه ای به مناسبت فرار سیدن هفته جهانی سلامت مردان اظهار داشت: به علت جایگاه ویژه مردان و اهمیت و نقش سلامت مردان در خانواده و در جامعه ، مطابق روال هر سال از 14-20 ژوئن 2021 که مقارن با 24 لغایت 30 خرداد ماه سال جاری می باشد، هفته سلامت مردان گرامی داشته می شود تا با به چالش کشیدن و بحث و طرح موضوعات اصلی در حوزه سلامت مردان ، به آگاهی از مشکلات بهداشتی قابل پیشگیری و تشویق به تشخیص و درمان به موقع بیماری در مردان و پسران و به بالا بردن اعتبار این قشراز جامعه و طرح نیازهای بهداشتی و سلامتی آنان پرداخته شود.

وی با اشاره به وجود بیماری کرونا عنوان کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و شرایط حال حاضر حاکم بر جهان و تبعات ناشی از آن بر سلامت جسم و روان ، سلامت این قشر نیز مانند سایرین اهمیت ویژه ای پیدا میکند. زیرا با خروج از این بحران، سلامت روان و ناامنی های دورانی که در حال گذران آن هستیم چالش جدیدی را پیش رو قرار خواهد داد و بدیهی است که نگرانی ها و اضطراب ها همچنان تا مدتها باقی خواهند ماند. به همین خاطر است که در هفته سلامت مردان سال 2021 ، آنچه اهمیت پیدا کرده و جای سوال دارد این است که بعد از خروج از بحران کووید، چگونه به زندگی ادامه دهیم و اینجاست که سلامت روان در کنار تمام فاکتورهای دیگر سلامت اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

معاون غذا و دارو افزود: حتی قبل از همه گیری کووید ، سلامت روانی مردان که ناشی از فشارهای اجتماعی و اقتصادی و باورهای ذهنی که این قشر مبنی بر اینکه افراد قوی و قدرتمندتری نسبت به زنان می باشند( در حالیکه در واقعیت از موضوعات سلامتی خود بسیار غفلت می کنند)، موضوعی نگران کننده بود و لذا خودکشی، افسردگی، اضطراب و سایر چالش های بهداشت روان مردان بایستی به طور جدی مد نظر قرار گیرد.

فشار اقتصادی و رنج ناشی از درآمد در بحران کرونا و اشتغال مردان به احتمال زیاد در مشاغلی که به راحتی در خانه نمی توان آنها را انجام داد منجر به این می شود که در نتیجه بسیاری از مردان نیز در معرض خطر بیشتری از Covid-19 قرار دارند.

دکتر فتحی داشتن سلامتی ، برای لذت بردن از زندگی و افزایش امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای مردان را بسیار مهم تلقی کرد و گفت : اطمینان مردان از داشتن سلامتی آن هم به مقدار کافی، برای لذت بردن از زندگی و افزایش امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای آنان را بسیار مهم می باشد. بدیهی است هر چه پیرتر و سن افزایش یابد بیشتر در معرض خطر جدی مشکلات سلامتی قرار می گیرند ، بنابراین موظف هستیم در حوزه سلامت ،آموزش، نظارت و توصیه به رعایت رفتار های صحیح حفظ بهداشت و سلامت بیشتر بپردازیم.به ویژه در چالش و همه گیری جدی و در سطح جهانی مانند Covid-19 ، بر خلاف آنچه به نظر می رسد که مردان به Covid-19 دیرتر مبتلا می شوند ، بسیار بیشتر احتمال ابتلا وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: هفته بین المللی سلامت مردان در سال 1994 تعیین شد تا آگاهی جوامع را از مشکلات بهداشتی قابل پیشگیری افزایش دهد و تشویق به تشخیص و درمان به موقع بیماری در مردان و پسران را بنا نهد. طرفداران هفته سلامت مردان خاطر نشان کردند که پیشگیری مستلزم آگاهی عمومی است و تعیین هفته می تواند اطلاعاتی را در مورد پیشگیری از بیماری های مردان ، که شامل حوادث و غربالگری های سراسری است، گسترش دهد و نمایندگان شش سازمان بهداشت در دیداری در اتریش در سال 2002 بود که در اولین کنگره سلامت مردان تصمیم گرفتند با هدف افزایش آگاهی از مسائل بهداشتی مردان در سطح جهانی و تشویق موسسات بین المللی و داخلی برای توسعه سیاست ها و خدمات بهداشتی با هم همکاری کنند تا نیازهای خاص مردان ، پسران و خانواده های آنها را برآورده کند.

دکتر فتحی هفته سلامت مردان را یک فرصت دانست و تاکید کرد: هفته سلامت مردان به تجلیل و اهمیت سلامتی پسران و مردان می پردازد و فرصتی را فراهم می کند تا ضمن ارائه خدمات بهداشتی، در مورد کارهایی که می توان برای بهبود وضعیت سلامت مردان انجام داد به مردم آگاهی داد. مردان بیشتر تصادف می کنند و نسبت به زنان در سن مشابه از بیماری های مربوط به سبک زندگی رنج می برند. شناخت سلامت مردان مسئله مهمی است و مسائل بهداشتی وجود دارد که فقط مردان را تحت تأثیر قرار می دهد . ارتقای آگاهی از رویکرد مردان در سلامتی ، تغییر نحوه ارائه مراقبت های بهداشتی برای حساسیت بیشتر نسبت به نیازهای مردان وایجاد برنامه های آموزشی اولویت های این هفته به شمار می آیند.



باید دانست گرچه همه افراد جامعه از کوچک تا بزرگ و زن و مرد در معرض خطر کرونا ویروس هستند،
اما سن و جنس به عنوان دوفاکتور مهم در ابتلا و شدت علایم تاثیر گذارند و در سالهای پایانی میانسالی و دوره سالمندی شدیرتر نشان می دهد.

آمارها حاکی از آن است که مردان همواره نیازمند مراقبت و توجه بیشتر لازم دارند و آلودگی و شدت ابتلا و مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان بوده است.
از مهمترین فاکتورهایی که در ابتلا و شدت بیشتر عوارض کووید 19 در مردان نقش دارند ، میتوان به دلایل بیولوژیکی مانند :
  • وراثتی و ژنتیکی
  • و آنزیمها
  • -عوامل اجتماعی
  • اقتصادی
  • شغلی وفرهنگی و در نتیجه غافل ماندن و عدم تمرکز بر سلامت که سبب مراجعه کمتر آقاین به مراکز تشخیصی – درمانی و آزمایشات و پیگیری های الزامی می شود و نیز عدم رعایت پروتکلها و اصول بهداشتی اشاره نمود.

وجود بیماریهای مزمن بیشتر در مردان نسبت به زنان مانند بیماری قلبی عروقی(فشارخون بالا، دیابت، ....) و همینطور رفتارهای ناسالم مردان مانند تغذیه ناسالم و بی تحرکی و مصرف دخانیات را نیز باید به این موارد اضافه نمود. یک برنامه غذایی کامل و صحیح به تقویت سیستم دفاعی و روی آوردن به فعالیت های ورزشی مشروط به رعایت سن و شرایط فردی و ایجاد آرامش روانی و محیط امن به شدت توصیه می شود تا هم ایمنی بدن در مقابل بیماری کرونا افزایش یابد هم چنین به استرسهای ناشی از این بیماری فایق آیند. به ویژه با افزایش آگاهی به جامعه در خصوص مضرات مصرف دخانیات هنگام ابتلا به کرونا که با ممانعت از رسیدن اکسیژن به ریه ها علائم بسیار شدیدتر و کشنده تری را ایجاد می کند .لذا این هفته فرصتی مناسب در اختیار کلیه جوامع و مسئولین قرار می دهد تا با تلاش و با مشارکت در توسعه برنامه های بهداشتی در جهت ارتقای آگاهی مردان به موضوع سلامتی به طور کلی و بیماری کووید 19 به شکل اختصاصی برای عبور موفق از این بحران به راهکارهای بیشتری بیندیشند


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران