پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 576287 تاریخ : 1400/01/15-18:50:47
,21,
زیرساخت های قانونی برای حمایت از تولید در کشور وجود دارد

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد:

زیرساخت های قانونی برای حمایت از تولید در کشور وجود دارد

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد گفت: قانون حمایت از کسب و کار که در مجلس دهم سنگ بنای آن گذاشته شدو در مجلس یازدهم با رفع ایرادات شورای نگهبان به تصویب رسید، قانون جامع برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)؛ دکتر هادی قوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اصلاح مواد یک و هفت قانون سیاست های اصل 44 را هم راستا باشعار سال تولید، پشتیبانی هاو مانع زدایی دانست واظهارداشت : مجلس یازدهم باید براجرای درست این قانون نظارت کند، تا منویات رهبر معظم انقلاب نیز در حمایت از تولید و رفع موانع محقق شود.


نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم خاطرنشان کرد : در شرایط فعلی زمزمه هایی در مجلس برای ارایه طرح دو فوریتی جدید برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال شنیده می شود که به نظر می رسد ما در این ارتباط مشکل قانونی نداریم و مجلس یازدهم به جای پیگیری طرح و قانون جدید، وقت خود را صرف پایش و نظارت بر قانون حمایتی موجود کند.


قوامی اضافه کرد:در قانون جدید حداقل 12 نکته برجسته برای رفع موانع مجوز های کسب و کار وجود دارد که مجلس با نظارت و دولت با اجرای دقیق آن می تواند به برداشتن موانع صدور مجوز های کسب و کار و پشتیانی از تولید در راستای تحقق شعار سال کمک کند.


معاون وزیر اقتصاد ایجاد جامعیت در تعریف مجوزهای کسب و کار، ارتقا پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار به درگاه ملی مجوزهای و صدور تمام مجوزها از یک درگاه واحد را مهمترین رویکرد مثبت قانون حمایت از کسب و کار دانست.


دکتر قوامی ارتقای وظایف هیات مقرارت زدایی به موضوع بهبود محیط کسب وکار، رفع مشکل رویه صدور مجوزهای جدید ایجادی دربازار و تعیین تکلیف آن حداکثر طی یک ماه پس از تعریف مجوز را از دیگر نکات برجسته این قانون برای حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بیان کرد.


این نماینده مجلس دهم ابراز امیدواری کرد تا با پایش و نظارت دقیق مجلس بر اجرای این قانون حمایت از کسب و کارنظام مجوز دهی ساماندهی و شرایط برای سرمایه گذاری تسهیل شود.


وی خاطر نشان کرد: با رفع مانع زدایی در این حوزه می توان رتبه کشور در شاخص سهولت انجام کسب و کار که در وضعیت خوبی به سر نمی برد را ارتقاء داد.
وی رتبه ایران در بهبود کسب و کار را رتبه 127 در بین کشورهای جهان اعلام کرد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی شعار سال 1400 را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اعلام فرمودند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران