پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658391 تاریخ : 1402/05/25-15:34:21
,16,
زیبایی یا کارایی؛ کدام یک در هدیه ی تبلیغاتی مؤثر تر هستند؟

زیبایی یا کارایی؛ کدام یک در هدیه ی تبلیغاتی مؤثر تر هستند؟

هدیه دادن یکی از با قدمت ترین سنت های بشری برای تحکیم روابط و دوستی ها است و از دیرباز بین افراد و حتی حکومت های مختلف برقرار بوده. اما شما به عنوان صاحب یک شرکت یا کسب و کار، برای یک کودک یا فرد مورد علاقه تان کادو نمی خرید. این بار با دادن یک هدیه ی تبلیغاتی به مشتریان خود ، سعی می کنید توجه آنها را به خود جلب کنید.

به گزارش بانک و صنعت ، وقتی می خواهید نظر کسی را به خود جلب کنید و به او نشان دهید که برایتان اهمیت دارد، ساده ترین کار هدیه دادن است. از خریدن یک اسباب بازی برای کودکی که از شما خوشش نمی آید، تا دادن یک شاخه گل رز به کسی که دوستش دارید. هدیه دادن یکی از با قدمت ترین سنت های بشری برای تحکیم روابط و دوستی ها است و از دیرباز بین افراد و حتی حکومت های مختلف برقرار بوده. اما شما به عنوان صاحب یک شرکت یا کسب و کار، برای یک کودک یا فرد مورد علاقه تان کادو نمی خرید. این بار با دادن یک هدیه ی تبلیغاتی به مشتریان خود ، سعی می کنید توجه آنها را به خود جلب کنید.

فرض کنید برای تولد دوستتان یک ماگ خریده اید. شما در روز تولد ماگ را می دهید، او هدیه اش را دریافت می کند، تشکر می کند و همه چیز تمام می شود. یک سال بعد که او در آن ماگ قهوه می خورد، کسی نخواهد فهمید که آن ماگ را شما خریده اید. واقعا هم نیازی نیست که کس دیگری بفهمد. شما هدیه را برای آن فرد خاص خریده اید و فرد دیگری مخاطبتان نیست. اما در مورد هدیه تبلیغاتی داستان کمی متفاوت است. وقتی شما به فردی هدیه ی تبلیغاتی می دهید، علاوه بر آن فرد خاص، تمام کسان دیگری که آن هدیه را می بینند نیز مخاطب شما خواهند بود. لذا انتخاب هوشمندانه ی هدیه، بسیار اهمیت پیدا می کند. اگر می خواهید هدیه تبلیغاتی شما توسط افراد بیشتری دیده و پسندیده شود، باید هدیه ای انتخاب کنید که هم ماندگاری بالایی داشته باشد و بعد از مدتی به ماشین های جمع آوری زباله شهرداری منتقل نشود و هو جایی در معرض دید گذاشته شود، نه در جعبه ای در انتهای انباری. اینجاست که دوگانه ی زیبایی-کارایی به میان می آید. به نظر شما در یک هدیه ی تبلیغاتی، کدام یک اهمیت دارد؟ زیبایی یا کارایی؟

کمی درباره زیبایی صحبت کنیم. همه ما از دیدن زیبایی لذت می بریم و دوست داریم هدیه های زیبا دریافت کنیم. به همین خاطر است که به طور طبیعی هدیه های زیبا بیشتر نظرمان را جلب می کنند و در خاطرمان می مانند و به عکس، از دیدن هدیه های نازیبا، ناخرسد می شویم یا لااقل خیلی خوشحال نمی شویم. لذا معیار زیبایی، یک معیار اصلی و مهم در انتخاب هدیه ی تبلیغاتی است. در این باره، به این نکات توجه کنید:

اگر قرار است هدیه تبلیغاتی شما برای دکور یا استفاده در مواقع رسمی باشد (مثل یک شکلات خوری)، سعی کنید تا حد ممکن حواستان به ظرافت و زیبایی آن باشد. اگر می خواهید یک شکلات خوری هدیه بدهید، این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا حاضرید با همان شکلات خوری از مهمانانتان پذیرایی کنید؟ اگر پاسختان منفی بود، دنبال چیز دیگری بگردید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما با هدیه دادن این شکلات خوری، برای شناخته شدن کسب و کارتان سرمایه گذاری میکنید و اگر به حدی جذاب نباشد که فراموش شود و به انباری منتقل شود، سرمایه گذاری شما بیهوده میشود. همچنین اگر میخواهید یک کالای تزیینی یا اکسسوری مثل دستبند یا شال گردن هدیه بدهید هم این نکته را در نظر بگیرید. کسی دستبندی را که اسم یک شرکت لاستیک سازی به شکل ناجوری روی آن حک شده به دست نمی اندازد!

و اما کارایی؛ از کلمه ی کارایی دو مفهوم می توان برداشت کرد:

  • قابل استفاده بودن: هنگام انتخاب هدیه ی تبلیغاتی باید به این نکته توجه داشته باشید که هدیه ی شما چقدر قابل استفاده است. این مسئله به عوامل مختلفی مربوط می شود. اول زمانه ی خود را بشناسید. 30 سال پیش گوشی هوشمند در بازار نبود و یکی از نیاز های ضروری مردم، دفترچه تلفن بود. اما اگر امروز برای هدیه ی تبلیغاتی دفترچه تلفن بدهید، کار عاقلانه ای نکرده اید! امروز دیگر کسی نیازی به دفترچه تلفن ندارد. گوشی های هوشمند همین کار را می کنند. بعد از شناخت زمانه، مخاطب خودتان را هم بشناسید اگر برای هدیه، ماشین حساب را انتخاب کردید، باید این را در نظر بگیرید که ماشین حساب برای همه قابل استفاده نیست. اگر مخاطبین شما تعدادی پزشک یا یک شرکت خدمات نظافت منزل بود، شاید نباز باشد تجدید نظر کنید.
  • با کیفیت بودن هدیه: شاید اولین کلمه ای که بعد از شنیدن کارایی به ذهن می رسد، کیفیت هدیه است. کیفیت هدیه به همان میزان که کارایی اهمیت دارد، مهم است. همه ی ما با خودکار های تبلیغاتی بی کیفیتی مواجه شده ایم که بعد از چند بار استفاده، فنرش در می آید. هدیه ی بی کیفیت، اگر اثر منفی نگذارد، اثر مثبت هم نخواهد گذاشت. کسی خوشحال نمی شود که در حین نوشتن صورت جلسه، فنر خودکارش خراب شود. پس به کیفیت هدیه ی تبلیغاتی خود بی توجه نباشید. اگر یک شرکت تولیدی دارید، کیفیت هدیه ی تبلیغاتی شما بیانگر کیفیت محصولات شما نیز هست. کیفیت بالای هدیه، مخاطب شما را خوشحال تر می کند و بر تاثیر هدیه نیز می افزاید.

یک نکته ی دیگر درباره ی کارایی: سعی کنید هدیه ای که انتخاب می کنید مصرفی نباشد و تا حد امکان ماندگاری داشته باشد. البته این نکته بسته به هدفتان، به انتخاب شماست.

در مجموع؛ هنگام انتخاب هدیه ی تبلیغاتی مناسب ، هم زیبایی اهمیت خودش را دارد و هم کارایی و کیفیت هدیه. برای انتخاب دقیق تر، به هدفتان از هدیه دادن و شرایط نگاه کنید. برای هدیه دادن یک ساعت دیواری به یک کارگاه تولید رنگ خودرو، نیازی نیست ظریف ترین و زیبا ترین ساعت ممکن را انتخاب کنید. باید چیزی را انتخاب کنید که در کارگاه لازم باشد. در هر صورت تنها کارگران آن کارگاه به آن ساعت نگاه می کنند! همچنین اگر میخواهید در یک نمایشگاه به بازدید کنندگان هدیه ای بدهید، لازم نیست عالی ترین کیفیت را ارائه دهید. قرار است بازدید کنندگان با دریافت هدیه ی شما در غرفه تان توقف کنند و از آن بازدید کنند. کسی قرار نیست هدیه ای را که در نمایشگاه دریافت می کند به نوه اش بدهد.

بهترین پیشنهاد برای هدیه تبلیغاتی چیست؟

همه ی اینها را گفتیم تا تاکیدی بر اهمیت نوع، کیفیت و بسته بندی هدیه های تجاری (هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی) داشته باشیم. پیشنهاد ما برای خرید هدیه ای که از همه نظر بی عیب و نقص باشد، ست های هدیه نفیس صنایع دستی ایرانی برای اهدا کردن به مشتریان، مدیران یا کارکنان سازمان شماست. چنین هدیه ای، سال ها در دکور یا روی میز مخاطب شما قرار گرفته و زیبایی و جذابیت خود را از دست نمی دهد. شرکت صنایع دستی اریسا، بیش از پانصد ست هدیه مختلف را برای سلیقه ها و بودجه های مختلف طراحی و به بازار عرضه کرده است. شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت اریسا، از بیش از بیست دسته مختلف، هدیه موردنظر خود را سفارش داده و برای سازمان خود سفارشی سازی نمائید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران