پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587208 تاریخ : 1400/06/06-15:13:45
,5,4,
روند افزایش تولید نفت اوپک پلاس ادامه دارد

روند افزایش تولید نفت اوپک پلاس ادامه دارد

احیای قیمت نفت سبب شده است اوپک پلاس به روند افزایش تولید برنامه ریزی شده خود همچنان ادامه دهد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل خبرگزاری بلومبرگ از لندن، انتظار می رود ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) در نشست هفته جاری میلادی - با بهبود قیمت های نفت در ماه جاری میلادی - به روند افزایش تولید برنامه ریزی شده خود ادامه دهد.

بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، بسیاری از تحلیلگران و معامله گران انتظار دارند اوپک پلاس به صورت تدریجی بخش بزرگی از کاهش تولید خود را به بازار بازگرداند و به احتمال زیاد برنامه قبلی افزایش تولید را در نشست یکم سپتامبر (دهم شهریورماه) تصویب می کند، چند نماینده اوپک پلاس هم به طور محرمانه پیش بینی مشابهی داشتند.

بازارهای نفت خام اوایل ماه میلادی جاری در واکنش به افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن روند احیای تقاضا در چین و آمریکا متزلزل شدند، این در حالی است که قیمت ها از آن زمان بهبود یافته است، زیرا مصرف سوخت در برابر موج نوع جدید بیماری منعطف باقی مانده است و اوپک پلاس می تواند عملکرد منعطف تری داشته باشد.

این ائتلاف تاکنون حدود 45 درصد از کاهش عرضه بهار پارسال را بازگردانده است. بر اساس برنامه اوپک پلاس تا پایان سال 2022 ماهانه 400 هزار بشکه در روز به تولید این ائتلاف افزوده می شود.

از میان 22 تحلیلگر، معامله گر و پالایشگری که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، 17 نفر آنان معتقدند در نشست روز چهارشنبه (دهم شهریورماه) تغییری در برنامه تعدیل تولید اوپک پلاس رخ نخواهد داد و افزایش تولید ماه اکتبر بر اساس برنامه ریزی پیشین این ائتلاف اجرا خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران