پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 578340 تاریخ : 1400/01/30-11:32:27
,7,
روز سیاه رمزارزها

ریزش شدید رمزارزها در جهان

روز سیاه رمزارزها

طبق اعلام کوین مارکت، متوسط ریزش ارزهای دیجیتالی طی 24 ساعت ( تا روز یکشنبه) 10.9 درصد بوده است.

به گزارش بانک و صنعت، پس از یک صعود خیره کننده، بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر تحت فشار شدید فروش قرار دارد، زیرا این بازار ظرف چند ساعت بیش از 200میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد. بیت کوین پرچمدار ارزهای دیجیتال دیروز با کاهشی بیش از 5هزار دلاری به زیر 60هزار دلار بازگشت. ارزش بازار جهانی رمزارز روز شنبه و یکشنبه 03/2تریلیون دلار بود که 42/10درصد افت را نشان می دهد. در عین حال ارزهای دیجیتال دیگر مانند ترون، استلار، بیت کوین کش و... نیز در یک چشم بر هم زدن با کاهش 20درصدی ارزش شان روبه رو شدند. طبق اعلام کوین مارکت، متوسط ریزش ارزهای دیجیتالی طی 24 ساعت ( تا روز یکشنبه) 10.9 درصد بوده است.

در این بین برخی از کارشناسان می گویند روند جهش رشد بازار رمز ارزها بعد از چند هفته اوج گیری نیازند به اصلاح بازار داشت. روز گذشته هزاران ایرانی هم که در بازار رمز ارها سرمایه گذاری کرده اند و با تب جهانی سرمایه گذاری روی رمز ارزها همراه شده اند، با زیان های نسبتا سنگینی رو به رو شدند. اما دلیل این ریزش 10 درصدی ارزش بیت کوین و افت شدید دیگر ارزهای دیجیتال چه بود؟ برخی از تحلیلگران دلیل این ریزش را اخلال موقت در فعالیت استخراج کنندگان چینی می دانند و برخی دیگر آن را مرتبط با توییت یک حساب کاربری می دانند که از احتمال آغاز تحقیقات قضایی آمریکا در خصوص پولشویی با استفاده از رمز ارزها، می دانند.

وب سایت «یو تودی» نوشته است که یک تیتر تأیید نشده در مورد اینکه خزانه داری ایالات متحده به چندین و چند مؤسسه مالی اتهام پولشویی با ارز دیجیتال وارد کرده، خرابی در بازار این ارزها را به وجود آورده است. این تیتر که در ظاهر یکی از عوامل اصلی سقوط بازار بوده، توسط یک حساب مشکوک توییتری به نام FXHedge ارسال شده است. این توییت موفق شد 288میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال را در مدت تنها 54دقیقه پس از ایجاد و چرخش در شبکه های اجتماعی نابود کند. توییتی که با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبه رو و بارها و بارها بازنشر شده و هزاران نفر آن را با زدن لایک پسندیده اند. البته بخشی از تحلیل گران بازار رمز ارزها برای جلوگیری از سقوط بیشتر رمزارزها نوشته اند خزانه داری آمریکا برای بررسی پولشویی اتهام نمی زند و اگر موردی باشد این دادگاه است که بررسی انجام می دهد.

البته ریزش ناگهانی رمزارزها در دو روز گذشته در شرایطی رخ داده است که کارشناسان اقتصادی به این بازار نگاه مثبتی دارند و معتقدند که روند کلی ارزش رمزارزها در ماه های آینده ادامه خواهد داشت و نباید نگران افت رخ داده بود. اما در سوی دیگر ماجرا و باتوجه به تخصصی بودن بازار رمزارزها و ارزهای دیجیتال بسیاری از کارشناسان به افرادی که وارد این بازار شده اند و دانش کافی ندارند، هشدار می دهند که ممکن است در یک لحظه سود و داشته خود را از دست بدهند. به اعتقاد این افراد افت شدید بیش از 10 درصد ارزش رمزارزها تلنگری بود برای سرمایه گذارانی که شناخت چندانی از این بازار ندارند تا متوجه شوند که هر لحظه ممکن است دارایی خود را از دست بدهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران